Senast nytt

Erki krävde senaste nytt, haha. Jag antar att det är min lillebror.

Ännu är det ingen fara på taket här. Värkarna drog igång exakt 24 timmar efter vattnet gick. Samma sak här. Vaknade av värkar och lunkade omkring i lägenheten, ställde mig i samma position i köket som när vattnet gick och sneglade upp på klockan. 02.15. Sen dess har jag haft värkar till och från. Ibland med 3 minuters mellanrum, ibland med en timmes.

Nu klockan 11 ska vi iväg och göra ny ctg så vi får se vad den visar då. Ctg mäter sammandragningar och bebisens hjärtljud och rörelser för er som inte vet. Får ligga med den i 30-40 minuter runt magen och mäta allt som händer.

Jeppjepp, det är väl ungefär det. För er som inte vet hur riktiga värkar känns, så ska ni vara glada, för jag kommer fan ha men för livet. Vill inte ens veta hur det känns sen när det verkligen drar igång och sen när ungen ska ut också :)

Nu tror jag Patte börjar bli nervös också. Han springer och packar sin egna bb-väska och pratar oavbrutet, hoho. Ska fara till mamma och hämta en riskudde nu, min värmedyna är för osmidig känner jag. Tudels.

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback