Apotek-Arnes

Idag blev jag väckt av en finsk gälla i telefonen. Kommer inte ihåg namnet på rösten, men den frågade iaf om jag ville komma och jobba mellan halv 8 och halv 5. Givetvis tänkte jag, och frågade vad klockan var.. Halv 8 svarade hon. Då blev det ju genast lite mer bråttom. Sen kan jag ju bara säga att dagen inte har varit till min fördel. Fick den förbannade köksturen där jag skulle tillaga palt som råkar vara min favoritmat. Jag skulle passera (mixa) den åt de som har lite svårt att tugga och jag kan meddela att jag och alla andra var eniga om att det såg ut som något som hör hemma innanför huvudet. Ush och fyfasen vad äckligt. Kommer nog aldrig mer kunna äta min palt. Sen att mjölken (som jag blandade i för att göra det lättare att mixa) sprutade upp över hela mig och att en tant kissade på min hand när jag drog ner hennes byxor.. ja det är ju bara pettitesser.

Sen har bäbis bråkat med mig hela dagen och varit allmänt jobbig. Hugg i magen, hugg i ryggen, huvudvärk, växtvärk, spänningar.. Huvva.

När Patte kom och hämtade mig hade jag inte förväntat mig att han skulle ha lagat mat till sin hungriga kvinna som slitit hela dagen. Det hade han inte heller. Däremot bjöd han mig på pizza (för mina pengar dock, men det är ju tanken som räknas) som vi tog hem och tryckte i oss.

Nåja, nu till saken.

Jag har haft 2, eller ja, 3 beroenden i mitt liv. Det första är ju snus (som jag slutat med), det andra är idomin (som jag bara använder när inte patte ser) och det tredje råkar ju vara julmust. Inte påskmust eller sommarmust, utan julmust. I 1,4 litersflaska. Mycket viktigt.

Jag trodde att jag inte skulle behöva det i år, om jag bara inte skulle tänka på det. Men jahapp, idag kom suget. Och det kom ordentligt. Rimi är det enda stället jag kom att tänka på kunde ha den magiska drycken. Patte suckade, svor och grymtade för att han skulle få köra igenom hela kalix bara för lite läsk, men i det här fallet hade han inget val.
Jag såg Apotek-Arne stå framför mig och glänsa, roffade en flaska (övervägde ett 4pack) och sprang till kassan. Träffade Pattes syrra, men det fanns ingen tid att småprata..

Okej, vi skippar allt runt om och kommer till poängen. Jag känner mig verkligen som
min bror. Han kan konsten att skriva böcker om vilken skitsak som helst.

Skitsamma. Sen första klunken har jag hetat på msn "årets första julmust.. åååh"

Berra svarar med följande:

Lajsan säger (19:28):
Jag drack en i förrgår.. den var guuuudomligt god
frida säger (19:29):
jag har kommit 3 gånger och har bara druckit halva flaskan
Lajsan säger (19:29):
Shit.. så bra var inte min. eller så har jag bara lite svårt att komma. men jag hann bara komma 2 gånger.. allt som allt
frida säger (19:30):
undra hur det känns för fredrik att bli brädad av en julmust
Lajsan säger (19:31):
Hah ja.. jag hoppas det tog hårt på honom.. eftersom jag blir brädad av en högerhand

Jag fick hålla mina tankar i huvudet. Det är ju trots allt min bror vi pratar om. Jag dog iallafall. Hon är alltid lika oförutsägbar den där Berra. (Berra och Lajsan är samma person)

Nu ska jag samla mig och gå ut och fortsätta se hockey. Det är ju trots allt det jag är här för. Ja, hos pappa då alltså.

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback