Ajajaj

Förbajjat vad ont i magen jag har. Vet inte om det är någon fågelinfluensa av all kyckling jag ätit här borta, mjölken jag drack igår eller Habaneron jag och Patte delade på. Det enda jag vet är att det gör förbannat ont.

Igår efter shoppingen och poolbadandet så gick vi ut och satte oss och drack och spelade yatzy. Sen när vi gick in vid 1-2 inatt så skulle jag gå och lägga mig, men nääedå. Patte kom på att han hade köpt 2 Hapaneros* några dagar tidigare som nu låg och gottade sig i kylskåpet. Han utmanade mig att äta en halv. Jag studsade upp från mitt halvsovande läge på soffan och började tugga. Gör aldrig det. Jag har gjort mycket dumt i mina dagar, men det där var nog bland det dummaste, haha. Det gick inte över, hur mycket mjölk jag än drack och hur mycket vitt bröd jag än tryckte i mig. Patte kunde ju inte vara sämre så han började knapra i sig andra halvan kort efter. Hoho, kul var det ju iallafall. Jag och Camilla stod och vek oss av skratt :) Bilder kommer sen när vi tömmer kamerorna.

* Habanero anses av många vara världens starkaste chilisort. På scovilleskalan, som är en särskild mätskala för att mäta styrkan hos chilifrukter, brukar habanero hamna mellan 100 000 och 300 000, att jämföra med t.ex. Japapeño som ligger mellan 2500-5000 scoville. Smaken är inte bara brännande het utan också varm och mycket fruktig.

Nu ska jag ut och vandra bort några chips tänkte jag. Jättefint väder idag igen. Jo föresten, igår blev vi less på att alltid vänta på Patte när han ska fixa håret så vi drog fram rakapparaten ;) Nu har han bara 3 mm hår kvar. Det är första gången han rakar sig påstår han. Bilder på det kommer okcså.


Första dagen. Kritvit med en röd näsa :)

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback