here we go again

jävla lördag. lördagar och jobb innebär risgrynsgröt till frukost för de boende. Jag är verkligen jättedålig på det här med matlagning överhuvudtaget.

Imorse drog jag igång lite mannagrynsgröt i micron till mig själv. inte ens det lyckades jag med. Ändå är det bara 2 mått jag ska hålla reda på. Liks förbannat lyckades jag hälla i alldeles för mycket mjölk och alldeles för lite gröt så det kokade över i micron. Jag gav upp.

Nu har jag alltså suttit och läst säkert 5 recept på risgrynsgröt och hoppas på det bästa. På den här avdelningen har dom tillochmed ett eget recept dom går efter, så det blir rätt mängd alltså. Nu kan jag ju bara inte misslyckas.. eller?

verkar inte finnas några telfonpannor här så risken för att brannlarmet går igång.. igen.. är stor.

nåja..

only time will tell.

bäbis håller mig iaf sällskap och gör natten mycket roligare och mysigare.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Haha häst skit.. Jag har bara spagetti & bacon. Sen häller jag över 2 äggulor & ett pkt grädde som jag vispat =)

Postat av: Kevins mamma

Jao, det är ju lite knäppt!

Men jag har för mig att de har bestämms så för att det är många som gör abort om det tex. är en tjej!

Tråkigt..men skönt ändå att man kan ta reda på det om det är så att man verkligen vill veta :)



Ja, tyckte också det va ett väldigt bra namn! Haha, skönt också att han passar med namnet också. Kan ju vara så att man bestämmt ett namn, men sen väl när lillen har kommit ut så känner man att det är inte ''Linda'' som ex.

Men om vi skulle ha fått en flicka så skulle hon få hetta Felicia :)

2009-12-12 @ 10:34:16
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Terese

Mannagrynsgröt ska man inte göra i micron, det är dömt att misslyckas, ha på nästan full värme på spisen och rör om hela hela tiden så ska det gå bra :) risgrynsgröten är nästan samma sak, rör om hela hela tiden, då hinner det inte brännas. Men sen om det bränns på botten gör ingenting, bara man inte rör upp det och blandar det med resten av gröten. Och eftersom du jobbar natt, är det inte du som diskar pannan ;)

2009-12-12 @ 12:46:19

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback