gröt

nu har mina reumatiska tummar fått arbeta. jag har skalat potatis. 30 st närmare bestämt. åh gud.

nu återstår bara smörgåsar åt 13 personer, kaffe och gröt. havregrynsgröt har jag just lärt mig hur man kokar på spisen och inte i micron. men det är svårt att koka åt så många samtidigt.

inatt spexar jag till det med risgrynsgröt. lite lyxfrukost på lördagmorgon tänkte jag. sen tänkte jag igen, och kom på att sist jag försökte laga risgrynsgröt åt 13 personer (2 olika kastruller då några är laktosintolleranta) så slutade det med total förnedring från avdelningarna runt omkring. de fick slänga de gamla kastrullerna och köpa hem nya i teflon. det kokade alltså över så pass mycket att det fastnade där det fastnade och mer gick det inte att göra åt. sen att gröten både såg och var totalt oätlig gjorde ju inte de boende gladare.

fast idag känns det som att jag har gröten på min sida. men jag riskerar ingenting. jag börjar koka frukostgröten 4 timmar innan den ska ätas. man vet ju inte vad som händer efter vägen. jag måste vara garderad. vid 4 ska vi ronda, det tar ungefär en timme om jag har tur. på 1 timme hinner mycket hända i grötkastrullerna ska ni veta.

jag ber till gud och hoppas på det bästa.

påtal om gud. inatt har jag hört mycket mer än vanligt och sett mycket mer än vanligt. jag är rädd för precis allt, speciellt döda människor som vakar över mig och ger av sig skrämmande ljud och syner så som dörröppningar och skuggor på golvet. gör inte det snälla ni. det är väldigt påfrestande för mitt psyke att inte slappna av överhuvudtaget på 10 timmar av 24. sov gott och hälsa gärna på imorgon istället när dagpersonalen är här.

juste fasen, gröten.. aaaaaaaah..

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback