döda mig

Jag just nu.


PMS - Premenstruell spänning

Psykologiska:


• Oro
• Irritabilitet
• En känsla av att "inte ha kontroll"
• Gråtmildhet
• Depression
• Glömskhet
• Utmattning
• Aggression eller ilska
• Panikångest
• Förändringar i sömnrytm, sexlust och aptit.


Fysiska:


• Huvudvärk/migrän
• Svullenhet i bukområdet
• Viktökning
• Ömma bröst
• Buksmärta
• Svullna händer och/eller fötter
• Smärta i rygg och leder
• Illamående

• Epilepsi, astma, migrän och herpes kan förvärras. (ALLT förvärras)

En del kvinnor har så svår PMS att det blir ett verkligt problem både hemma och på arbetet. Humörförändringar kan hota att förstöra relationer med chefer, anställda, samlevnadspartner och barn. Ibland blir det så illa att en drabbad kvinnas närstående går på nålar inför "den där tiden".

Det har hänt att kvinnor begått brott när de lidit av PMS. De har ofta bedömts som icke tillräkneliga av domstol i sådana fall. När det är som värst, kan PMS göra att man vill ta livet av sig. Svår PMS kallas då den uppfyller vissa kriterier PMDD (premenstrual dysphoric disorder).


CHECK!

helvete. döda mig.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, ååh vad mens gör mig lycklig! Finns inget roligare än när man är pmspsykotisk och borde spärras in ;)

Postat av: Lisa

det där förtjänar TVÅ kakor! :)

2008-09-05 @ 17:54:11
URL: http://berramagnusson.blogg.se/
Postat av: Lisa

låter som en helt underbar idé! det kör vi på. samma dag jag kommer hem snör jag bara in mina väskor och speedar till dig, hur låter de? :)

2008-09-05 @ 20:39:52
URL: http://berramagnusson.blogg.se/
Postat av: sebbe

jag är väldigt glad att jag slipper mens

och tycker det är fantastiskt att kvinnor

orkar med det.

2008-09-05 @ 22:09:50
URL: http://sebbegaylife.blogg.se/

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback