gah!

ni som inte bryr er om hockey behöver inte läsa det här :)

vad fan är grejen? en fågel har viskat i mitt öra att foppa ska göra comeback i modo, men jag har försökt förtränga det och hoppats på att det ska rinna ut i sanden. men i helvete.
jag tål han inte. vilket jävla storhetsvansinne. visst han är stor, för att han var bra.. för 10 år sen. jag menar inte att han spelar dålig hockey nu. men är man 35 år och skadad titt som tätt, så kanske man borde fundera på att lägga hockeyn på hyllan, inte hålla på att flippa mellan alla världens lag. allra minst till modo. och som jag sa till loyd igår, vem gynnar det att han var bra i hockey förr? som sagt så påstår jag inte att han är dålig, men han är så ruskigt överskattad.
däremot hans jonsson och salle är 2 riktigt grymma spelare, som är sjukt underskattade. salle har väl sin storhetstid nu och får ganska mycket uppmärksamhet, vilket han förtjänar. han spelar med hjärnan, tillskillnad från många andra.

nåja ikväll är det som sagt match. modo - linköping. modo ligger på 5e plats i tabellen med samma poäng som linköping, som ligger 4. då har modo dock en match mindre spelad.
vinner vi ikväll och timrå och färjestad förlorar så kommer vi gå upp till andra plats.
men då saknas ju jonsson (fotskada) och kanske wernblom (sjuk) vilket kan bli kämpigt. wernblom är halva modo och det märks när han är borta. därför har vi ju turen att ha den bästa spelaren i elitserien, per-åge skröder, hoho. han fyller ut tomrummen som ingen annan. sen har vi ju den bästa målvakten också, garanterat den snyggaste också.


verkar som att jag måste köpa den där

och försöka flirta med pappa så han beställer den här till mig. med p-å's namn och siffra kostar den 1000 spänn. helt klart värt

annars fyller jag ju år relativt snart ;)

haha åååh nu känner jag mig verkligen som den hockeyhoran brorsan påstår att jag är. over and out

Kommentarer
Postat av: loyd

Han kommer inte spela för modo så du kna känna dig lugn :)) Vill du ha en sån tröja?? :D du har ju namnsdag snart :)

2008-01-26 @ 05:23:52
Postat av: fiffo

han läste nog min blogg och blev rädd ;) haha killen med kollen. hur vet du det? inte ens jag vet

Postat av: Fegon **

Frida, jag måste bara kommentera att om Foppa skulle spela i Modo så SKULLE han vara bäst i Elitserien. Åker han till NHL så skulle han vara bland de tio bästa. Skulle han spela i Modo så skulle han kunna vinna ett SM-Guld, helt på egen hand. Han har varit skadad de två senaste säsongerna och har knappt kunnat spela på halvfart. Ändå gör han 75 poäng 60 matcher för att året efter följa upp med 55 poäng på 57 matcher. Och att han skulle vara sämre nu efter en fotskada är knappast troligt. När han fick en sönderslagen mjälte, en utbytt axel, en trasig ljusmke och en skadad hand efter en 89poängs säsong på 73 matcher, så tog han ett helt års paus från all hockey och isträning, för att sedan göra comeback till slutspelet och göra 29 poäng på 20 matcher... Och det var ändå bara en tid för att "komma igång". Sedan följer han upp nästa säsong med att göra 106 poäng på 75 matcher, och då vann han utmärkelse för Flest poäng, Mest värdefull för sitt lag och Bäst plus-/minusstatistik. Lägg även till att Foppa är den enda Stjärnan som aldrig haft någon i laget som skyddat honom. Han har spelat istortsett de sex senaste säsongerna med TVÅ spelare på sig hela tiden. Han är sveriges bästa spelare genom tiderna, och tro mig... han skulle vara BÄST i Elitserien om han började i Modo. Skulle Foppa skriva på för Modo så skulle du vara tjurig i två veckor för att du så gärna vill ha rätt, men sen skulle du inse att Det Skröder och Svartvadet gör på isen, det gör Foppa ensam... alltid. Ge han en chans innan du dömmer honom, för annars får du bara skämmas:)

2008-01-27 @ 03:53:55
URL: http://fegon.blogg.se
Postat av: fiffo

läs fredrik.. jag har inte påstått någonstans att han är dålig. han är överskattad, och inte alls lika bra som han var när han var yngre och inte så skadad. om mjälten, axlarna och fötterna börjar gå sönder av att spela hockey, och man lider av det, kanske man inte ska spela hockey något mera. det säger ju sig själv. men eftersom att han har sånt storhetsvansinne och måste visa upp sig överallt så flippar han omkring mellan varje lag.
du verkar ta det så personligt. jag hatar jämtin också, han spelar ju helst i "ditt" lag. då däremot är det dags för dig att ta åt dig. och skulle foppa börja spela med modo skulle jag skämmas när jag kollade på matcherna. skröder har gjort 22 (?) poäng
40-41 matcher, men då har han ändå spelat fram pucken till mål så många gånger. men det handlar väl inte bara om poängen. är man ingen bra hockeyspelare så är man inte. det är skröder.. och svartvadet. utan foppa. det går itne att jämföra på det sättet.

2008-01-27 @ 06:38:12
URL: http://fiffomiffo.blogg.se
Postat av: Fegon **

skulle Foppa komma och spela tio matcher för Modo så skulle han göra fler poäng än vad skröder gör. Lätt. Och att överhuvudtaget ens tro att Skröder är en bättre hockeyspelare är bara dumt. att tro att Svartvadet är en bättre är också bara dumt. Om dom två var såå bra så hade dom nog fått erbjudanden från Nhl vid det här laget. Foppa har inte spelat en enda match och ändå har han 30 lag att välja på i Nhl. Det är väl inte direkt storhetsvansinne? Foppa är en lagspelare och spelar inte just nu eftersom att han inte kan hjälpa laget till 100%. Och varför skulle Foppa lägga av med hockey, när han har mer att ge. Oavsett skador, skulle han spela hela nästa säsong så skulle han vara i tio-i-topp i poängligan, och eftersom att Foppa är en passningsspelare så är Poängen jätteviktiga. Och den statistik som talar för sig själv, bäst är Plusminusstatistiken, skröder har varit inne på två baklängesmål fler än framlängesmål, Foppas sämsta säsong var han bara inne på sex framlängesmål fler än baklängesmål, men annars ligger han på runt 25+ varje säsong. Men svartvadet då? joo... han ligger också på minus:) Jag säger bara det. Foppa ÄR en bättre hockeyspelare NU än vad både Skröder och Svartvadet är. Och klart jag tar åt mig när du påstår att Foppa är överskattad, eftersom att han förtjänar MER beröm än vad han får. Skröder gjorde en bra säsong förra året, men annars har har inte varit bra sedan tiden i Hv71 och ändå kickade dom honom tillslut eftersom att han inte platsade.. och seman på fan.. Jämtin har en plats:P
Ärligt talat, allt jag vill säga är att Foppa ÄR så bra att han kan aldrig någonsin klassas som Överskattad. Och han flippar väl inte mellan klubbar?
Han har spelat i Fyra klubbar i sitt liv, Skröder är inne på sin Sjunde klubb. Du måste lära dig att förstå hur bra Foppa är:)

2008-01-27 @ 11:50:00
URL: http://fegon.blogg.se
Postat av: fiffo

du kan ju inte ha alla indianer i kajaken. nu har jag nämnt det 4 gånger; JAG TYCKER INTE ATT HAN ÄR EN DÅLIG HOCKEYSPELARE! inse det nu. det är ju som att säga att lance ward är dålig, för att han spelar på backen.. så han har inte lika många chanser på mål. om man kollar på poängen så är givetvis foppa bättre än dem flesta, men vad tillför han laget? några poäng hit och dit, som han tar åt sig all ära för. en bra hockeyspelare gör inte bara mål och drar åt sig massa ego-poäng. en bra hockeyspelare måste funka i ett lag, och ha någonting innanför pannbenet. jag kan räkna upp säkert 10 stycken som spelar med hjärnan och inte med egot, men som ändå inte är stora nog för att få den uppmärksamhet dom förtjänar. foppa ÄR överskattad. du får mig bara att hata honom mer nu :) foppa är en stor spelare internationellt, han har varit bra och många klubbar har blivit intresserade av honom, men han inser själv att han inte kan ge vad dom kräver och därför är han "skadad" hela tiden och kan inte skriva på för nåt lag. han pratar ju för guds skull själv om att hans hockeykarriär kan vara över och att han börjar bli för gammal och "trasig" för hockeyn. allting har ju faktiskt ett slut. nu ska han ju tillbaka till NHL eftersom att hans fot är ok, och jag hoppas fan att han stannar där..

2008-01-27 @ 12:24:44
URL: http://fiffomiffo.blogg.se
Postat av: loyd

Haha :D

2008-01-27 @ 18:04:42
Postat av: Fegon **

Frida, det går inte att samtala med dig när du tror att du har rätt bara för att du tycker något:)

2008-01-27 @ 21:27:49
URL: http://fegon.blogg.se
Postat av: fiffo

du kan ju inte komma och påstå att mina åsikter är fel din ärta :)

2008-01-27 @ 22:28:46
URL: http://fiffomiffo.blogg.se

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback