masterchef

okej. nu ska jag berätta om mitt tafatta försök till att laga mat idag.

kyckling och makaroner stod på schemat. loyd tyckte inte det var passande att ha makaroner till kyckling.
nåja, hur som helst.

jag började steka kycklingen, men tyckte det tog alldeles för länge, och makaronerna var redan klara. så jag hällde i lite mjölk (som var det enda i närheten) i stekpannan och tänkte koka det. det funkade givetvis inte och det rök som satan. har aldrig sett så mycket rök i hela mitt liv. sen luktade det bränt i hela lägenheten så jag tog på mig en fingervante och snörde in kycklingen i ugnen, på gallret. men det började droppa från den och jag orkade inte rengöra ugnen så jag snörde in papper under. smart av mig.
hur som helst. när den hade varit där tillräckligt länge (och loyd hade hånat mig ganska många gånger för att jag pratade med en död kyckling) så insåg jag att det kanske ändå skulle vara godare med ris.
så jag började koka ris istället, och för att det inte skulle bli för torrt hällde jag i maaaassa vatten så det blev ris-soppa.
om man inte kollade på hur köket såg ut och hur det luktade där så var jag faktiskt ganska nöjd (trots att jag hade misshandlat kycklingen för att den skulle bli klar snabbare). vi pratar alltså om en kycklingklubba nu.
sen var det klart att ätas och jag gick in i rummet med 2 tallrikar. en med kyckling och en med ris-soppa. makaronerna hade jag hunnit kasta.
vad händer? jo, jag skär bort en liten bit av kycklingen och börjar tugga. det var som toy och jag kollade lite nogare och såg att stackaren var alldeles blodig inuti. så jag blev less och ställde bort tallriken och skulle äta ris istället.
jag satt som en skräddare och hade tallriken på benen, och lutar mig fram, och poff. ner på golvet.
DARN! vars är tyzon när jag behöver han som mest?

hann jag ens smaka min soppa? nej
har jag städat upp riset? nej
har jag städat upp i köket? nej
har jag ätit nåt överhuvudtaget idag, igår eller iförrgår? nej
luktar det apa i hela lägenheten? ja


och jag som hade planerat att baka en tårta till sara som fyller år imorgon. jag vet inte om jag vågar. eller orkar städa snarare.


nåja, hockey nu. 1-3 till modo. skröder har gjort 2 ass och 1 mål.
kul, hann bara skriva att modo ledde så gör linköping 2-3 och nu 3-3. fitthockey.

update; ANDREAS "SALLE" SALOMONSSON!!!! matchens hjälte. 3-4 med 1 sekund kvar av förlängningen. whoooos the man:)

Kommentarer
Postat av: Dudda

Gaah.. SM-Guldet till Jönköping hur som helst :)

Postat av: Berra

hah nej men stackare. ska jag komma med en stor smälltost med stripsmeny ?=)dock kommer den vara lite kall när jag kommer till dig. du bor inte lite långt bort från stan. men de är väl tanken som räknas?

2008-02-27 @ 10:30:23
Postat av: fiffo

åh hur gott skulle inte det vara då :O gah! haha lååångt? :O vi bor ju typ lika långt ifrån båda 2 :)

2008-02-27 @ 10:39:42
URL: http://fiffomiffo.blogg.se
Postat av: Berra

nej fan. jag måste ju bo minst 100 meter närmare!;O

2008-02-27 @ 17:58:43

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback