lillbrorsan skämtar

min lillebror är nog en av dom roligaste människorna som finns. finns nog inte någon som inte skrattar åt hans dumma kommentarer och skämt. haha.
han drog nyss ett som jag tyckte var sjukt kul.. ska försöka komma ihåg det

det var en gång en norrlänning, en ryss och en amerikan
ryssen skickade ut alla sina ubåtar i havet och sa
- jag har så mycket ubåtar i vattnet så inte ens en liten eka ryms
amerikanen ville visa att han var bättre och sa
- jag har skickat upp så många rymdskepp så man inte ens ser stjärnorna på natten eller solen på dagen..
norrlänningen stod tyst och kollade och sa sen
- ja när jag var och pissade tidigare satte sig 12 kråkor på pitten..
ryssen och amerikanen kollade på varandra, varpå ryssen sa
- aaae fast egentligen ryms det nog några ekor på havet iallafall
och amerikanen sa
- man ser nog några sjärnor och solen iallafall..
norrlänningen stod bara tyst och amerikanen och ryssen kollade väntande på han, varpå han säger
- jaaao, nog var det ju lite glest mellan kråkorna alltid.

hahahahhha.. den där gjorde min dag :)



vi har fått en uppgift i psykologin.. man ska sätta några olika beskrivande ord i ordning, efter hur man tycker att dom passar en själv.. sen ska 3 andra få göra samma sak, fast om mig då. så får man se hur det skiljer sig. hittills har bara jag och pappa svarat på det.

orden vi skulle använda oss av var;
spotan - jag reagerar instinktivt och handlar utifrån mina impulser
utåtriktad - jag är energisk och uttrycksfull och tycker om att prata med människor
bestämd - jag är öppen och rättfram när jag uttrycker mina idéer och känslor
kraftfull - jag har en klar uppfattning och ser till att få saker och ting gjorda
analytisk - jag är försiktig, kritisk och strävar efter noggrannhet
reserverad -  jag är känslog och tystlåten och behåller vanligen mina tankar och känslor för mig själv
tålmodig - jag är tolerant och lugn och benägen att låta situationer ha sin naturliga gång
empatisk - jag har lätt för att hysa medkänsla och förståelse och reagerar lätt på andras känslor

man skulle para ihop dom i ordningen man tycker stämmer bäst in. och ge "paren" poäng, 4 är högst och 1 är minst. såhär tyckte/tycker jag om mig själv

Spontan  4 Empatisk
Bestämd 3 Utåtriktad
Analytisk 2 Tålmodig
Kraftfull  1 Reserverad
Ewas kommentar; "stämmer bra. däremot skulle jag byta plats på kraftfull och tålmodig"

såhär tycker pappa (han fick inte titta på det jag hade svarat. och han blev irriterad för att "hysterisk" inte fanns med)

Bestämd 4 Spontan
Utåtrikad 3 Kraftfull
Tålmodig 2 Analytisk
Empatisk 1 Reserverad

Ewas kommentar; "den första stämmer bra. men empatisk längst ner? menar du att hon inte har några känslor?"
pappa kontrade; "känslor? kallar du aaaaaaaaah skrik aaaah stamp upp för trappen, smälla igen dörren dra åt helvete, kallar du det känslor? eller om man knackar på dörren och sen hör man bara någon "vad fan vill du? gå härifrån" nää, empatisk är hon inte!" diskussionen spårade och jag gav upp och gick därifrån.

haha kul att se hur det skiljer sig. imorrn ska brorsan också få svara, och sen sara eller något. nicebajs.

nää nu är det fan färdibloggat. 3 gånger på en dag, inte illa!


Kommentarer
Postat av: soppe

haha vi byter brorsa

2007-10-24 @ 10:48:14

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback