Dundret

Igår hade vi friluftsdag och jag bestämde mig för att följa med min vapendragare och bästa vän Sara till dundret för att åka lite snowboard, och slalom i hennes fall. Martina, Lisa och Marianne var också med från klassen.
Bussresan tar väl sisådär 2.5-3 timmar vilket inte uppskattades särskilt mycket, alla var aströtta (läs sara) och ville bara sova, så Sara somnade sött på min axel. men jag kunde inte hålla mig från att hålla på att pilla henne i ansiktet så hon vaknade :)
nåja, väl framme började vi byta om och fixa med liftkort och grejer och sen upp i backen. det var helveeetes varmt ute, fram tills när vi kom upp till toppen (747 m över havet!!), där blåste det och var riktigt skönt.
Ord eller bilder kan verkligen inte förklara vilken känsla det var att bara stå och kolla på utsikten, det var helt sinnessjukt alltså. så vi stod och kolla där i några minuter när vi sen kämpade med att ta oss ner för backen. på vissa ställen var det så isigt så det var ingen idé att ens försöka bromsa så jag och lisa satt oss på röven och åkte ner. vilket var fantastiskt roligt :)

sen var det kebab/hamburgetallrik på schemat och jäklar vad gott det var. men jag och sara hade inte ro att äta upp så vi sprang ut och åkte lite :) för en gångs skull var det bra snö.

nåja, påväg till liften så vi kunde åka solblablablabacken så orkade jag inte gå så jag satt bara fötterna på brädan utan att spänna fast, sen vettefan vad jag lyckades med men jag började iallafall lalla med brädan och hoppa och så och poff så flög den upp och slog mig på vaden för att den åka iväg och gömma sig i skogen. och jag for givetvis efter. nu har jag en vacker vadkaka eller vad man ska säga och skriker såfort någon kollar på det. nåja, inte riktigt kanske. men tillochmed byxorna gör för ont att ha på sig när det gnuggas mot det.

resten orkar jag inte berätta. det var iallafall en av de bästa dagarna jag varit med om och det får jag tacka mina tanter för :) bilder kommer även på fjixen.bilddagboken.se då jag avslutat skrivandet. och vi såg en asbra film på bussen hem igår också, och jag vet inte vad den heter. men chris rock och peter stormare är med iallafall, eller de är de 2 jag kände igen iallafall :) det ryktas om att den heter bad company, ge mig!

igår kom jag hem till pappa för första gången på över 1 vecka. jag ber om ursäkt till alla som varit i närheten av mig (humörsvängningar), men jag är inte van att vara utan pappa så länge och det är inte meningen att vi ska vara ifrån varandra någonsin. men ibland blir jag bara så jäkla arg och strejkar, vilket jag gjorde även denna gång. men nu är jag ialllafall hemma och mitt humör är på topp igen :)


sen var det ju våffeldagen här om dagen, typ i söndags och jag tror det var den natten jag och fredrik sov ensam hemma utan mami (kaos), men iallafall, då skulle hon fara och köpa färdigt sånt där våffelpulver och skojades om att hon skulle köpa fullkornsvåfflor eftersom att hon äter allt i fullkornsformat. men hon lovade att köpa vanliga åt mig iallafall. och givetvis köpte hon fel på affären. hon hade stått och skojat med stefan om att det verkligen fanns fullkornsvåfflor och utan att tänka hade hon satt ner det i vagnen (säger hon). nåja, det gick att äta det med.
förrutom jag fredrik och mamma så fick även camilla, stefan och chrille äta våfflor, tillochmed tyzon tror jag.
och för att inte göra någon skillnad mot för andra dagar började fredrik håna, mobba och fönedra mig, och camilla hängde givetvis på! :) den jäkeln. så tillslut gav jag upp ätandet och gick och tjurade på rummet :)

den senaste veckan har jag nästan vant mig med mobbning. är utsatt från alla håll. fredrik och erik gaddar jämt ihop sig mot mig och dummar sig, de små asen :) och att camilla som ska vara den som försvarar, ger sig på mig gör ju inte saken bättre=)

nu ska här ätas. adjoe folk!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fjiksan, givetvis hänkar jag på Flenksan när det gäller mobbning! Jag är ju ett offer själv, jag känner att om jag inte hjälper honom att mobba dig kommer han att mobba mig, vilket du vet är väldans vanligt nu för tiden! Men du får väl ha i tanken att jag egentligen vill hjälpa dig ;) Lule imorgon stumpis, lite skoj vi ska ha :D

2007-03-29 @ 21:18:12

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback