<3

nu är man precis hemkommen från luleå, och färdig för sängen.
det blev ju inte riktigt som det var tänkt, men ändå har jag haft fruktansvärt roligt ikväll.
jag och kixen tog då alltså bussen till luleå, först var det tjorv med bussar eftersom att jag är totalt värdelös när det gäller platser. vad kallas det? lokalsinne. jag saknar sådant, helt och hållet.. och tyvärr är jag och kixen lika envisa (hon är dock snäppet smartare) och ska ha rätt i allt, så det hann bli en hel del konflikter innan kvällen var slut :)
sen träffade vi ju frida rask (eller frisk raks som jag råkade kalla henne) som har en pojkvän i luleå, som kunde guida oss till rätt buss, och därför ta oss till coop arena mycket snabbare än vad det tar att gå. fast jag är fortfarande säker på att det tar max 10 minuter att gå dit från stan. men ingen var på min sida så det var bara att ge sig.
väl på coop går vi givetvis vilse.
när vi då sitter på läktaren och ser matchen börjar det dagliga skrattutbrotten, det börjar med några mindre och slutar i kaos. jag och kix satt verkligen och totalsågade varandra och var så sjukt elaka mot varandra, dock med glimten i ögat. det slutade med att jag skrattade så mycket att jag var tvungen att be kix hålla käften för att det gjorde så ont i magen. konstigt nog har man alltid roligt med den flickan, oavsett hur störd hon är, och hur konstigt hon beter sig :)

hon drog sina störda kommentarer och berättade hennes felsägelser. kan ju ta några

när kixen hade tärningsvärk i röven på en träning och satt och stretchade så skriker hon plötsligt
- AAAAH, fan vad skönt i röven!!

och efter en föreläsning skulle dom få frukt och hon tar en apelsin
kix - jag tål ju inte ens apelsin
någon annan - men varför tog du en apelsin då??
kixen skalar sin apelsin
kix - men vafan, det här är ju blodapelsin. det tål jag ju inte heller.

haha jag vill gärna veta vad hon hade tänkt att hon skulle hitta under skalet, om inte apeslin.

efter ca 4,5 minuter på ishallen börjar kixen tjata om hemresan, ifall det inte skulle gå någon buss och blablabla, sen sa hon att hon var orolig om hur vi ska ta oss hem, i ungefär 40 minuter. så efter ett tag lessnade jag och vi började käftas lite på allvar, vilket även det slutade i skrattkaos.
sen några minuter in i tredje när kix gjort klart för mig hur mycket hon hatar hockey, och hur lite hon förstår så gick vi därifrån. och tog bussen till stan, där vi gick och käkade på max. sen strosade vi runt överallt och hade allmänt trevligt, som man alltid har med kixen.

nåja, väl på bussen hem så somnar kixen som en stock. och efter ett tag började det lukta kix i hela bussen och hon var så otroligt söt där hon låg och sov.. insåg snabbt att jag aldrig skulle klara mig utan den människan. från dag ett till dag .. ja, många dagar framåt iallafall =) i love you

nåja, vad ni nu har med det att göra är ju en annan femma. men ni läser ju frivilligt.

jag hoppas att jag klargjort i tidigare bloggar hur viktiga mina vänner är =) för det är dom verkligen, allihopa.

söndag är det match igen, det ser jag fram emot :)

fridens

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Varför?


vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback