Livet är en bulla

anledningen till att jag inte skriver så ofta är enkel; jag finner inte det roliga i det, jag har brist på fantasi, jag har haft fullt upp och det har varit mycket hockey på senaste tiden. men detta är nästan värt att läggas in. Det låter dock 10 gånger bättre när jag tänker på det, vet inte varför det blev så fel när jag skrev det snabbt till linnea. aja, erkänn att det finns en poäng i det? =)

frida., säger:
Jag bukar jämföra livet med en bulla!
Leea fan bara 5 dagar kvar sen blir vi sambos frida ;p säger:
Okej?
frida., säger:
 Först möts jästen och vattnet i en bunke (i sängen) och sen tillsätter man andra ingredienser som tillsammans bildar en deg (foster), sen jäser degen (mammas mage) och den blir bara större och större. sen är den färdig att kavla ut (nytt liv som är färdigt att levas) blablbabla. men man tycker ju inte om att äta smör enbart, trots att man sätter det på bullan (allt är inte bra här i livet) men sockret och florsockret däremot är gott (det som är bra i livet) och sen sätter man in den i ugnen, och den blir bakad (vuxen) och man märker att det är så mycket godare när den är klar (livet är bättre när man vuxit till sig och mognat), sen möglar bullarna (man blir gammal) och sen förmultnar dom (man dör)

alltså måste man prova sig fram. vissa gillar bullar med kanel och vissa gillar med vanilj
och det är inte en sak som räknas, utan helheten. för smör enbart är äckligt som fan, men smör på bullan är fan så mycket godare. eller hur? du fattar vad jag menar va, trots att jag suger på att förklara? =)

stora ord från en liten mun, so long fuckers!


Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback