best of 2007

ja nu har camilla http://camie7.blogg.se inspirerat mig till ett blogginlägg. jag har givetvis förträngt det mesta som hänt under året. men jag kan dra en snabb resume, med lite bilder och text. here we go!


- camilla och jag förälskade oss i torkel i knipa. samma natt som det hände, var vi ute och lekte i snön, som var den första riktiga snön. vi gjorde en deal om att den som somnade först skulle bli skyldig den andra ett nakenbad i snön. jag somnade, men camilla verkar ha glömt vadet :)

- egentligen så tillbringades första halvåret nästan bara med camilla, och allt som hör till. innebandy, bandy, hockey, fotboll, skratt, lek, bus, alkohol, shopping, studsmatthoppning, tvspelande, tjaffs, film, spakvällar, middagar, övernattningar (varje natt i princip) osv.

- jag och camilla var sambos, kan man säga. vi hade ju våran lägga med portkod, haha. även om portkoden var ett riktigt stökigt rum med delar av en vandaliserad soffa som blockerade dörren, så bodde vi faktiskt nästan med varandra. vi gjorde allt sambos gör. det saknar jag:(




- jag som hade kört fast på alla plan och ville bara försvinna fick hjälp av camie att komma tillbaka till verkligheten och bli happy igen. utan hennes vetskap tror jag. det kan ha varit den bästa tiden i mitt liv, mycket möjligt.

- vi har som sagt hängt på mycket sportsliga tillställningar, haha. istortsett varje dag var det någonting :) lärde även känna loyd genom camilla, vilket jag inte ångrar. nu är han min vapendragare som jag garanterat inte skulle kunna klara mig utan :)




- camilla skaffade sig stadigt och kom efter ett tag in på en skola i luleå, vilket innebar att hon hade mindre tid för mig.



- jag började umgås mer med pottan och sara. främst sara kanske, som jag träffade varje dag. det har blivit många resor till kilnäset och seskarö.

- den 12/6 fyllde jag 18, den 13/6 fixade sara körtkort, vilket har inneburit en hela jävla del bilåkande. varje dag, överallt. blev tightare med camilla m, martina, lisa och även jennifer.
jag, lisa, sara, martina, camilla = pantertanterna. har hunnit bli många kvällar och nätter med dem. både i och utanför bilen. nyktra och onyktra. ätandes och ickeätandes. men framförallt; skrattandes! haha. vi har verkligen samma humor hela högen och lika jävla dåliga skämt och kommentarer på lager.



- happis, men framför allt alko har blivit vårat andra hem. många spontanresor, eller bara "fara-någonstans-medans-vi-pratar"-resor har blivit till happis. men även till luleå.

- camilla tog studenten och gick balen, brorsan gick balen (igen), danne tog studenten.


- har även blivit många nätter och dagar i camillas stuga i lappis. badtunna, bastu, mat, mys, skitsnack, spökhistorier, björnjakter osv.



- har blivit många dagar/nätter/kvällar med loyd. promenader på graven, bilåkning, fotbollsspelande, teoripluggande, trafikregelsträningar, alkohol, nyårsfirande, telefonpratande osv.

- många nätter på djskolan med blandannat leffe, sara, brorsan, jessica, annis, kixen. bara för att prata, eller gunga, spela vägg eller nåt annat. ligga på taket och chilla och snacka skit.

- "nightwalks" med och utan leffe. promenader överallt, hela tiden. med alla möjliga.

- pappa köpte stuga där jag har varit en del också. fast när dom bodde där på sommarn och jag bodde all alone ställde annis upp och sov med mig. när inte hon behagade hade jag alltid leffe vid min sida :) eller kixen, eller sara, eller nån annan.



- många dagar med annis, och allt som hör till :) har solat en hel del, badat, osv.



- sen har det blivit en hel drös fester med pottan och co. saknar alla förfester hos pottan som fan. minst 2 gånger i veckan, hela sommaren. så jävla roligt vi hade, och så många störda saker vi har hunnit med, hahaha.
har även fått med mig annis på galej, och sara och alla dom där. kixen har dock varit lite svårflirtad fram tills nyligt :)








ääh känns som att jag inte orkar lägga upp fler bilder nu! :) sommarens fester går egentligen att sammanfatta med ett ord, och det är fan smirnoff! helvete vad vi har konsumerat smirnoff. eller jag. pottan håller sig till sina katter :)

- drog iallafall på en spontantripp till skellefteå. eller bureå för att vara exakt. det var bland det roligaste jag varit med om. fyfan vad roligt vi hade. sara, jag, lisa, camilla och jennifer. det måste verkligen göras om. hoppas på att vi far dit snart igen, eller till borgafjäll. orkar inte börja mata upp bilder
http://fjixen.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE5MDkzMDQwMSZpZD0xMDAxMjY5ODk=

- träffade anton, som är bland dom bästa som finns tror jag. han har dock hunnit flytta hem igen.

- hann på luleåkalaset med pottan och sara också. för mycket alkohol i vanlig ordning :)

- dom 2 tornetripparna med pottan har varit det roligaste ever tror jag.
http://fjixen.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE4NDcwOTYwMSZpZD03MzYzNzgxNw==

http://fjixen.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE5MTYyMTYwMSZpZD0xMDM3OTc4ODU=


- lärde känna patte som gör mig ungefär gladast i världen:) och det är det inte månnga som lyckas med.

ääh, så jävla mycket har hänt hela året. det har varit upp och ner hela tiden, men nu dom senaste månaderna går det bara nerför hela tiden. orkar som inte bry mig och är mest less hela tiden.
bilddagboken säger det mesta. är dock inte ens hälften av allt som har hänt :)

http://fjixen.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE2NzYwNjAwMSZpZD0yMzQxOTg0NA==

annis och mitt 2004 har varit svårslaget, men jag tror fan 07 har toppat det.

har hunnit flytta också iofs, och nu har vi en ny lägga på g. har säkert glömt hälften, men det får fan räcka nu.
annis har fyllt 18 också btw, och alla andra lallare också:)

nu återstår det att se vad 08 har att komma med :) mycket snowboard och hockey hoppas vi på!

Kommentarer
Postat av: annis

du har glömt tillägga att jag fyllt 18 :P höhö

Postat av: Lisa

du kunde inte hitta nå fulare bilder på mig? ;O ser ut som ett svin ;D

2008-01-03 @ 21:23:40
Postat av: loyd

Du var söt på en bild

2008-01-04 @ 02:40:45
Postat av: Camilla

Haha, fan vilka bilder du har lagt upp på mig, var fan har du grävit fram dom? :O och JA! jag saknar också våran sambotid med lägga och portkod, wunderful times honey! fan också, jag mår lite dåligt över dessa bilder :D

2008-01-06 @ 16:39:30

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback