hypokodriker

i lördags när jag och pottan var påväg till ishallen insåg vi hur roligt, och hur extremt coolt det skulle vara om vi skulle köpa ett hus och flytta dit.
helst ett helt gäng tjejer. rökargänget skulle vara perfekt. mitt ute i öde skogen. jag skulle inte tveka en sekund kan jag säga.
jag, pottan och frida2 har även planer på att dra till norge efter studenten och jobba där ett år som undersköterskor och samla på sig lite kosing innan man börjar plugga vidare.
har förövrigt hitta en utbildning på 2 år nu, istället för de 5 år jag varit sugen på tidigare. låter mer lockande, då jag är rätt lat :)

egentligen har jag praktik nu, men vafan... har redan fått mitt betyg. har dock en massa kläder och grejer i skåpet där så jag måste iallafall fara dit och hämta det.

nåja, nu ska jag fortsätta smutta på mitt te ihopp om att bli frisk. pottan var här en sväng nyss, och sa att jag är hypokondriker. och för er som inte vet vad det är så är det en "inbillningssjuka"

"Hypokondri eller inbillningssjuka, ibland nosomani, är ett tillstånd som innebär att den sjuka är övertygad om att hon har en eller flera fysiska
sjukdomar trots att hon är fysiskt frisk. Hypokondrin i sig är ett ångestutlöst psykiskt problem, som fokuseras bort från själens tillstånd till en obefogad oro över kroppens fel och brister. Kroppens normala signaler och utseende tolkas som sjukdom eller hot om sjukdom. Sjukrollen är central för den av hypokondri drabbad. Genom sitt innehav av en fysisk sjukdom äger den drabbade rätt att stänga av livet och livets alla krav och orkar leva med sin existentiella ångest. En person som lider av hypokondri kallas hypokondriker."

det var samma visa när jag var hos annis sist, och vi hittade hennes mamma km-tjocka sjukdomsbok. när vi började bläddra i den och läsa om massa sjukdomar kommer hennes morsa in och säger "om ni vill bli sjuka ska ni läsa den där, annars ge fan i det". för seriöst, varje symptom på varje sjukdom i hela jävla boken stämde in på både mig och annis.

brorsan och farsan är påväg hit med en soffa, ska gå och göra lite space så den ryms.
bjuder på lite bilder från mobilen. HÖG kvalitet då!



äääääääääääääääääh nu orkar jag fan inte lägga upp mer :)

ikväll är det hockey, can't wait!
modo har fått en ny back förövrigt, atvars nånting. får se hur han sköter sig ikväll :)

nu har jag things to do. adios

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback