fireman


Idolajnen Frix Kix

både jag och skåne var sugna på att blogga lite men vi har ingen aning om vad. och mina vänner mobbar mig bara om jag så mycket som gör ett försök till ett vettigt och seriöst inlägg, så jag skiter i det helt enkelt.

jag kan fortfarnade inte släppa att jag är smartare än 95% av populationen, och än mindre att jag är smartare än fredrik, som jämt gör mig påmind om hur ointelligent jag är.
jag var även smartare än loyd i några minuter, vilket jag upprepade hela tiden.. men det fick jag äta upp när han gjorde testet en gång till och fick 1 p över mig. vilket känns lagom surt.

jag var "sjuk" från skolan idag. eller jag är faktiskt sjuk. men jag tänkte ta bussen 20 över 7(måste gå dit 10 över), och hade altså ställt klockan på 06.50. jag vaknade 07.10, började masa på mig kläderna, tänkte ringa sara och höra så att hon var vaken. när jag går ner för trappen efter många om och men (ont i hela kroppen) så ska jag säga godmorgon åt familjen som redan satt klarvaken, men jag fick inte fram ett ord. sen insåg jag att klockan var alldeles för mycket, så fly förbannad grabbade jag med en telefon upp på rummet, tränade igång rösten, sökte näsbygårdens nummer och ringde och berättade att jag inte längre än intresserad av att sommarvikariera där.
chefen som jag pratade med sa då "vi som har sett fram emot att jobba med dig i sommar. det finns inte många som passar med det här yrket och med oss i personalen så bra som du gjort. och jag hoppas att du fått ett bättre jobberbjudande när du väljer bort en hel sommar med oss, och en himla massa pengar". jag bet mig i läppen och sa att jag hade bestämt mig, sen somnade jag.
sen hade jag tydligen, i sömnen, ringt min lärare och meddelat att jag inte kommer på skolan heller. det har nog aldrig hänt förr.

nåja, när jag vaknade (av att pottan ringde) insåg jag snabbt hur mycket pengar jag valt bort och vilket korkat beslut det faktiskt var. visst, jag vill inte jobba mitt sista sommarlov någonsin, och framför allt inte på ett jobb som tär på psyket nå så förbannat. efter en arbetsdag där är man helt slut och man blir nästan svimfärdig när man kommer ut i den friska luften igen. så jag vet ännu inte riktigt om det skulle ha varit värt pengarna. menmen, gjort är gjort.

resterande timmar har jag bara slappat och pluggat, med någon film i bakgrunden, som jag redan har sett hur många gånger som helst.
sen när jag tittade upp och kollade ut i rummet insåg jag att det skulle behövas en snabb städning så jag började plocka ihop kläder från golvet för att kasta det i tvätten. men då fick jag ett ryck och rev ut hela garderoben och började rensa. jag har ännu inte slutfört det och kommer förmodligen inte göra de förens om några veckor.

jag var även ner till farmor och farfar en sväng. jag gick ner och frågade ida om hon ville komma med och hon släppte alla leksaker, sprang fram till hennes mamma och vinkade hejdå, sen sprang hon till hallen och pekade upp mot jackan och skrek "acka acka!". sen blev hon förbannad för att jag tog för lång tid på mig när vi skulle klä henne. hon är mycket söt måste jag säga :)

igår var jag i luleå med viktoria och hittade lite svammel, skor bland annat. som är förbannat fula och jag vägrar använda dom. så går det om man köper bara för att köpa. hittade även en tröja jag (även viktoria) blev förbannat nöjd med, som pottan dock ratade. nåja, det är alltid lika trevligt att åka iväg med den där jönsen och jag njuter varje sekund, och det är väl huvudsaken=)

nu har jag äntligen fått tummen ur arslet och börjat ta tag i skolan. har alldeles för många arbeten kvar att göra för att bara lata mig och tro att läxorna sköter sig själva.
jag har kvar grejer från 1an som jag prioriterar i första hand. kom på att en av de grejerna skulle redovisas idag, men jag får ta det imorgon. om jag nu är i form för att fara på skolan.
sen har jag en hel del andra grejer kvar som jag försöker beta av. det reder sig säkerligen.

sen har pappa fixat min display nu. han beställde någon specialare så nu är bilden mycket bättre än vad den någonsin har varit. det var lite pill med att få bytt den men det gick till slut. och nu kan jag inte göra annat än att sitta och kolla på displayen :)

mer än det orkar jag nog inte säga ikväll. jag tänkte gå och hänga upp kläderna från maskinen och kanske se någon film, om jag orkar.

dagens låt; lil' wayne - fireman

simma lugnt

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback