doh!

det här är en kukdag, som alla andra jävla dagar. fick ingen bra start på dagen, och det har hållt i sig. tror man skulle behöva sova 5 minuter så man kanske vaknar på rätt sida. loyd hade ringt och väckt mig en natt/morgon ja vad det då var och jag hade bara rytit att han skulle ringa på 5 minuter, just för att jag skulle vakna på rätt sida.
sånt är nog rätt viktigt.

jag har bråkat med pappa idag också, inte bråkat som vi gör dagligen, eller tjaffsat, utan riktigt bråkat. ovanligt?
jag hatar att bråka med han, och jag vet inte varför det blir så ofta numera. jag är inte van att träffa han så mycket. förr när vi bara sågs några minuter om dagen, om ens det, så uppskattade vi varann som fan. vi ringde varann hela tiden och bara kallpratade, och när han väl var hemma hittade vi på någonting.
nu behöver han bara säga något med fel ton så blir jag hysterisk och skriker att han är en surgubbe, idiotjävel eller en fittskalle, eller nåt annat opassande. och jag hinner bara säga det så ångrar jag mig, men då kontrar han med nåt, och jag måste smälla i någon dörr, kasta nånting eller slå nån. det är nog inte så normalt beteende.

idag bråkade vi om disken. han tycker inte att jag gör nånting här hemma. att han alltid får diska och plocka efter mig. men jag står fast vid att det inte är mitt problem. säger jag att jag tar hand om det sen, så gör jag ju det. även om det tar en vecka eller vad fan det tar. samma sak att han plockar disk här inne i mitt rum och börjar gnälla uti det. det är ju faktiskt inte mitt problem att han har så jävla bråttom med allt. gah.

när morsan och farsan skiljde sig när jag gick i 8an bråkade jag och pappa hela tiden. jag hatade han mer än något annat, av olika anledningar. trots att han flyttade och jag hatade, så hade jag dåligt samvete att han var själv. då han och morsan hade bott ihop i 23 år, och han aldrig varit ensam förr. jag kollade alltid så antingen jag eller erik skulle vara där, så han inte skulle vara själv. men samtidigt hatade jag han.
sen en gång när jag och morsan bråkade, tog jag mina grejer, och i protest flyttade till farsan. trodde att det bara var för en vecka typ, men sen dess har jag svansat efter han. och jag ångrar det inte. vi blev tightare än vad 2 människor kan bli.
sen träffade han sin "tjej" och jag fick inte lika mycket uppmärksamhet, så han flyttade dit och jag och annis bodde kvar i lägenheten. då gick det också hur bra som helst och jag bestämde mig för att flytta dit med han, och det funkade väl i 1-2 år kanske. sen har det bara varit kaos allt. och jag vet fan inte ens varför. blir lika arg på mig själv varje gång. sen att det alltid ska gå ut över alla andra är ju också rätt onödigt.

men 1 januari drar han ju, kommer bli både skönt och jävligt tomt. haha det låter som att vi är nåt gammalt gift par.
jaja, trots mina utbrott vet han faktiskt att jag älskar han mer än någonting annat. jag är inte bara en häxa, vi kan faktiskt vara vänner och hitta på saker med varann nu också :) inte lika ofta dock.



innan vi bråkade låg jag, pappa och ida i sängen och pratade lite. under hela min barndom har jag trott att jag varit adopterad, då jag tyckt att jag varit den enda vettiga i familjen, och alla andra är så lika varann utom jag.
men då låg vi och pratade om det där, och kom fram till att jag och pappa faktiskt är ganska lika. iallafall näsa och mun, och humör. ögonen är från mamma. om man kollar noga :)
vi funderade även på hur ida kommer se ut. då hon är så helvetes söt och charmig nu, och hon är inte lik nån av hennes föräldrar. hon har mina ögon och mitt hår. allt annat kommer från okänt håll. men vi hoppas på det bästa :)

jaja, nu blev det mycket. jag som hade tänkt sluta blogga.

har iallafall några nyårslöften. blandannat att "växa upp och ta ut det där jävla järnskrotet från käften", som pappa säger, men även att sluta snusa, ye right. bra det kommer gå.

har laddat ner cpmånga filmer som jag ska gå och se nu. och förhoppningsvis somna. väck mig 7 imorrn!:) mina lärare hatar mig för att jag försover mig hela tiden. och min idrottslärare predikade om hur allvarliga sömnproblem jag har och att jag ska göra någonting åt det innan jag blir psykiskt sjuk.. doh! vad tror du jag försökt göra dom senaste 5 åren?

om du ens tvekar är det inte värt det..

på fredag flyttar anton tillbaka till lycksele och jag kommer förmodligen aldrig mer kunna kaxa med han. kommer sakna dig "kompis" :)

och jag har förresten bestämt mig nu. ska söka till den där skolan redan första perioden. vill inte bo kvar i kalix nåmer, usch och fyfan. annars tänkte jag söka efter sommarn, men nää.. ska börja knåpa på nåt personligt brev här snart. och nu har jag valt ut iallafall 3 skolor som jag vill gå. men betygsmässigt så ska jag ta mig in på förstahandsvalet. ääh det där är ett senare problem.

sleep tight

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha satan frida, jag orkade knappt ta mig igenom hela texten som vanligt :D

2007-12-19 @ 12:38:27

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback