Pappa gör affärer

Inatt har jag sovit hos pappa. Patte for och drack igår den lilla korven, och jag ville inte sova ensam i lägenheten.
Jag vaknade vid 5 av att bebis tryckte på, ja det kändes verkligen som att h*n ville ut. Låg vaken och försökte andas bort det onda i en timme ungefär, sen slutade det och jag somnade om till 9 då väckaren ringde.
Pappa ska nämligen sälja vårat nytillskott - våfflan. Våfflan är alltså en svart volvo som jag fick av honom, så jag skulle bli motiverad till att ta körkort, men det blev jag aldrig. Istället har det varit patte som har kört den, och nu har den racklat så mycket så han säljer skiten. Eller han byter den snarare, mot en likadan Våffla, fast en vit och lite nyare. Han skulle få lägga ca 5000 kr mellan men eftersom att våran söta mondeo står, död, på gården så sa han att gubben kunde få den istället. Gubben gillade nämligen skrotbilar.

Det innebär alltså att pappa byter bort två skrotiga bilar, mot en skrotig bil. Han är bra på det där med affärer.
Vad jag har med den här affären att göra, är att både våfflan och forden är fulla av mina saker. Ja jag vet inte hur jag har lyckats samla på mig så mycket grejer i dom där bilarna, men det måste tömmas iallafall. Sen var jag tvungen att gå till lägenheten och hämta reservnycklarna till båda bilarna, som Patrik hade lagt beslag på.

Jag passade på att ta med fia och gå med henne på spåret så hon fick leka av sig. Men tji fick jag, bebis tyckte inte alls det var lika kul och fortsatte borra ner skallen i mitt bäcken. Jag tänker inte ens försöka mig på att förklara vilken obehaglig känsla det är, men jag kan säga att man blir kissnödig.. akut. Det var en jobbig promenad hem ska jag säga.


Nu ska jag äta frukost och sen när patrik behagar höra av sig
ska jag hem. Han ska nämligen klippa lugg på mig.
Spontant börjar jag sakna mitt mörka hår litegrann. Det där mörkbruna, inte svarta. Hmm.. vi får se.

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback