heltidsjobb

Jag vaknar inatt av att pappa gapar att jag måste gå och lägga mig i hans säng. Hade ju nämligen lovat att vara barnvakt åt Ida hela dagen idag och hon blir hysterisk om hon vaknar ensam i sängen.

Klarvaken lägger jag mig i pappas säng och ser film medans han far iväg på jobbet. Någonstans där slumrar jag och vaknar av ett "GOOOOOOOOOOOOOMOJJOOOOOOOOOOOON dags att vaknaaaaaaaaa". Klockan är nu 04:21. Jag får inte sova längre. Sen har det varit full rulle på henne hela dagen.

Vi tog oss en promenad ner på stan där farmor och farfar hämtade oss, for dit och pratade och fikade och fick sen skjuts till gallerian. Ida tiggde till sig en festis av brorsan som jobbade, och sen klättrade vi klättervägg. När vi går ut ur gallerian snöar det som aldrig förr och vi har härjat på hela vägen hem.

Jag tillägger att jag ska jobba natt idag och imorgon också och jag är allt annat än pigg nu. Blöt och hungrig är jag också.

Nåja, klockan 5 ska jag frakta hem Ida till hennes mamma igen, sen ska jag bara tvångshandla med Patte innan vi trycker i oss middag. Sen jobb. Jahapp. Jag som hade sett fram emot en luuuugn helg hemma efter veckans stress. Icket. Nåja, glad att jag får jobba iallafall :)

Nu ska jag ta ut mina sista krafter på galningen så jag kanske hinner vila ett tag innan klockan blir 9. Tudels.


mitt busfrö, innan hennes kompis kapade av henne håret ovanför öronen, som aldrig tycks växa ut igen:)


jag har gått upp 19 kg sen i somras.. hm..

Kommentarer
Postat av: Lajsan

Jag tror de där 19 kilona bara är muskler för du är då lika snygg som du var i somras :)


vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback