Oh dear

Allt flängande har fått min envisa torrhosta att bryta ut i en jävla förkylning. Jag har aldrig haft hosta när jag varit förkyld, utom nu. Jag har feber, något är fel med mina ögon och jag känner mig allmänt trött och slö.

Jag fick iaf ett sms om att jobba natt imorgon. Har antingen tackat nej eller inte hunnit svara på 8 jobb, bara den här månaden. Det är sjukt. Jag drog ut på det ett tag och svarade sen ja, trots att jag verkligen inte orkar eller vill jobba. Men fan, det var ingen som hann före mig så nu ska jag alltså jobba natt. En natt brukar resultera i en till.. och sen en till.

Chefen ringde iaf och bekräftade att julschemat hon visade här om veckan kommer gälla. Enligt det schemat skulle jag jobba med start från julaftonsnatten. Varför sa hon "ja men då ses vi nästa vecka då. ladda batterierna nu". Va? Inte är det väl bara en vecka kvar till jul?

Nåja, över till något roligare.

Här i veckan var jag och Camilla i luleå och handlade lite och sen for vi till lägenheten för Patte skulle tatuera hennes minst lika intelligenta lillasyster. Klockan var närmare 12 på natten och jag såg på Camilla att hon var påväg att spåra ur, som hon alltid gör en viss tid på dygnet.

Inte nog med att hon hade teateruppvisningar och berättade om hennes kvarglömda tampong som skavde, så kläcker hon ur sig.

Camilla - Tänk om man får en lårkaka i pannan..
Camilla - ... då blir det ju en pannkaka

Vi alla dog nog lite, mest för att hon är så korkad.

Jahapp, det var nog det enda positiva jag hade att dela med mig av. Eller ja, jag var ju hos barnmorskan här om dagen och lyssnade på bebisens hjärtljud. Man blir lika glad varje gång. Underbara unge :)

Tyzon fyller 6 år idag föresten. Fika på älgen alltså! :)


Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback