MammaMia

NU börjar det först kännas att jag bär runt på några extrakilon..
Min livmoder är lika stor som en fotboll nu och tissarna sväller. Prova sätta in en fotboll under tröjan och luta er framåt, eller göra något överhuvudtaget. När jag sitter vill magen automatiskt flyttas uppåt, men då har jag 2 svullna tissar som både ömmar och stoppar magens framfart. Jag börjar med andra ord bli ordentligt osmidig och min rygg lider otroligt mycket av det. Vi tackar värmedynan för dess existens!


Jag har en fotboll under huden. I fotbollen ligger en bebis. Antingen jättelugn eller helt galen, precis som mamma. Det finns inga mellanting. Patrik säger att h*n lever rövare på nätterna också, och det förvånar mig inte det minsta.

Bara några veckor kvar till ultraljud nr.2, hoppas vi får veta könet på den lilla underbaringen då :)

Är alltså i v.25 nu för er som inte har koll på läget.

Jag och min hormonfulla kropp blir väldigt glad av söta sms av dom bästa på jorden. Delar med mig av 2 sådana.

Nr 1 är från viktoria "Alltså jag började typ gråta när jag läste att danne och sofia fått sin bebbe, tänk när eran kommer då!! Jag dör bara jag tänker på det. Vad underbart :O" Bara en sån grej att hon faktiskt också är glad för bebis, vågar visa det och längtar efter den lilla gör mig alldeles tårögd. Kixen har ju alltid varit med mig i allt jag gjort och jag älskar att hon fortfarande bryr sig :)

Nr 2 är från Camie "GAH! Det går inte att kommentera din blogg så jag skriver här istället. Angående ditt långa inlägg: jag är väldigt stolt över dig och din, än så länge, lilla familj. Jag vet inte hur det känns att vara gravid men jag tror att jag skulle känna som dig, att det är spännande och lyckligt. Jag tror att du kommer bli bästa mamman ever och att du kommer klara det här hur bra som helst, oavsett hur det går så vet du att du alltid kan ringa mig, day and night, jag ställer upp. Du har alltid varit min bästa vän och kommer alltid att vara det! Du ställer alltid upp för mig, även om jag är dum i huvudet ibland. Jag älskar dig och bäbis, patte tycker jag bara om :)" Så underbart med uppiggande sms när man känner sig som den tråkigaste, gnälligaste och jobbigaste människan på jorden. Även camilla har delat alla mina speciella (och även mindre speciella) ögonblick sen väldigt många år tillbaka och jag hade inte kunnat tänka mig en bebis utan henne vid min sida. Hade inte patte varit så bångstyrig hade hon varit med vid förlossning och allt som hör till :) hoho

Nu ska jag packa väskan och bege mig till lägenheten. Börjar jobba 9 och patte ska väl mest troligt skjutsa mig om han tatuerat färdigt då. Tänkte att jag kanske, eventuellt, möjligtvis, stjäl pattes dator och hoppas att någon i närheten har öppet nätverk så jag har något att göra inatt. Bara därför kommer väl alla gamlingar vara vakna hela natten och jag kommer få springa rumpan av mig.

Tudels.

Kommentarer
Postat av: babsan o wader

superfin mage=)


vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback