spöken

det händer ofta att jag och mina kompisar kommer in på spöken när vi sitter och pratar om ingenting.

igår tillexempel. just när man inte ska prata om det. när man befinner sig km från mänskligheten, utan sändning på telefonerna, några exorsisten-vägar från E4an och utan electricitet eller grannar. men kul är det!
sara hade tjallat att jag har några historier på lager, ja iallafall såna som folk påstår sig ha varit med om. jag vet inte om jag tror på dom, men det är ju kul iallafall :)

har en som är riktig läskig. men det har inte med spöken att göra (tror jag?) utan bara om dumma idioter.

kan dra den lite snabbt.
en tjej sitter ensam hemma en natt i hennes pojkväns lägenhet medans pojkvännen och hans kompis är på krogen. lägenheten är på bottenplan kanske bör tilläggas.
TVn står framför fönstret så när hon sitter i soffan sitter hon alltså och kollar mot fönstret. hur som helst, hon sitter där och tittar på tv och pratar med hennes pojkvän i telefonen lite då och då, och pojkvännen säger att dom ska börja komma hem. hon sneglar mot fönstret, där det snöar och är kolsvart, och får syn på en gubbe som står och tokstirrar in på henne, utan att röra på sig. hon blir livrädd och kan inte ens röra sig utan sitter bara och stirrar tillbaka, för att sen ta telefonen och springa in på toan och ringa hennes pojkvän igen. han ber henne ringa polisen, vilket hon gör. när alla har kommit dit går dom ut för att kolla om dom ser gubben, men det finns inte ens några spår i snön, och hon blir frustrerad för att dom hon inser att hon säkert bara inbillat sig. men när dom kommer tillbaka in i lägenheten så är det..  blöta fläckar bakom soffan.

huuuuh. han hade alltså stått bakom soffan och det hade speglats i fönstret. och antagligen sprungit ut medans hon var inne på toan. då kan man ju fråga sig vad fan han fick ut av det?

jag kan nästan garantera att majoriteten av dom som läser det där vänder sig om och kollar =)

ah, hur som helst så är det skitkul med såna där historier. oavsett om dom är sanna eller inte. inte nu för att det där var någon spökhistoria, men jag har många såna också. men dom orkar jag inte gå in på.

sitter och kollar på en spöksajt nu, haha. massa bilder, filmer och texter och sånt. spooooky! det värsta är att jag är ensam hemma, och kommer förmodligen inte våga mig ut förens imorgon.
och jag som är så livrädd för såna där saker. när jag var yngre vågade jag inte ens klä av mig om det fanns en fluga i rummet, då jag trodde att det var nån ande som spionerade, haha.

nä, nu ska jag roa mig med annat.

skriv gärna om ni har några historier :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha jag kollade bakåt just innan jag läste meningen!

2008-03-27 @ 18:45:00

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback