noll humor, som vanligt

Härnösands gymnasium, Religionslektion

Manlig lärare ~35: Så Jesus började predika när han var 30 år. Och sedan korsfästes han alltså år 30.
Elev 1:
Men vadå!? Dog han samma år som han började predika? Hur fan hann han med allt i bibeln på ett år?
Läraren:
Ja, alltså man räknar att Jesus föddes 4 år innan år 0 så. Även om man säger att han föddes år 0.
Elev 1
: Då är det alltså år 2012 nu egentligen?
Läraren: Rent teoretiskt sett så, ja.
Elev 1:
Då har vi ju redan tagit studenten.
Elev 2:
Ja!? Vad i HELVETE gör vi här???

idag stod jag och tittade på tvättider i tvättstugan och suckade för att det inte fanns några,
då en kille/man/gubbe, ca 40 år, kommer fram och säger
gubbe - du kan få ta min tvättid om du vill
frida - jaha, när är den?
gubbe - igår..
frida - hm.. kul
gubbe - hahaha där fick jag till det. hahaha

varför kändes det som att det där är nåt jag skulle säga?

morfar - har du köpt din parfym på domus?
frida - vadådå, luktar den inte gott?
morfar - ja, om man tycker att det luktar gott i en stuga som varit stängd i 27 år

Kixen säger: kan du inte blogga oftare? annars blir jag tvungen att börja läsa en massa andra bloggar och det har jag inte tid med.
Kixen säger: för jag måste plugga

näe, nu ska jag klä på mig och sen fara och hämta gjejerna hos kixen. sen ska jag till farmor, hon blir gammal idag. 64 år för att vara exakt. hoppas det finns kvar tårta.
sen ska jag ut och gå och sen plugga.
är grymt sugen på bio, men jag tvivlar på att det går någon bra.

Kommentarer
Postat av: A

Jag håller med "kixen"! Du måste skriva oftare så jag har någonting att skratta åt :) Du är bara för rolig Miffo :P

2008-03-03 @ 15:40:59
Postat av: fiffo

anders: joo den dagen du skaffar en blogg ska jag börja blogga oftare :)

Postat av: A

Frida: Gör en åt mig då! :)

2008-03-03 @ 16:06:31
Postat av: Camilla

Haha, jag kan säga att jag behövde inte leta länge, dessutom skall du veta att jag har framkallat dem. Du måste komma och se alla 634 bilder på oss som jag framkallat :D

2008-03-03 @ 16:22:22
Postat av: Karin

haha det är väl godare att ha nåt till?:p men är verkligen underbart till det mesta tycker jag.. men lite start att dricka

2008-03-03 @ 17:26:26
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Jonna

ha en myusig kväll:)

2008-03-03 @ 21:14:44
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Camilla

Haha nej, inte riktigt alla, men nog är du med på de flesta :D Jo klart du kan, men vi måste ju styra något här snart så då bringar jag det med mig =) btw, ska du hänka på bandy på fredag? =)

2008-03-03 @ 22:01:24

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback