jobbigt

hur kan allt bara kännas så jobbigt mitt i allt?
allt började bra. jag, mamma och mormor for iväg mitt ute i ingenstans och köpte blommor. vi konstaterade snabbt att det inte är min grej, då jag tydligen inte ens vet vad en smörblomma är. maskrosor har jag dock koll på, mest för att det är roligt att be folk lukta på dom för att sen skjuta iväg dom i ansiktet på idioten som går på ett sånt dåligt skämt.

medans mormor och mamma gick runt där helt saliga bland alla blommor så kom en hund mot mig och ville leka. ingen har väl missat min kärlek till hundar? givetvis var jag tvungen att lägga mig där på marken och rulla runt och göra till rösten för en främmande hund och på så sätt fördriva tiden tills dom äldre var klara.

sen när vi var påväg ifrån det där eländet så började mormor (som vanligt) att tjata om mitt körkort, och jag sa att jag inte börjar någon körskola förens mamma eller pappa börjar köra med mig. sagt och gjort. vi alla böt plats och mitt i allt så var det jag som satt bakom ratten. även detta gick förvånandsvärt bra, med tanke på att sista gången (då räknas inte de gånger jag kört med sara i nån skog) jag körde bil var med mamma och camilla förra sommaren, och då höll jag på att ramma en galning på cross.

anledningen till att dom inte kör med mig är för att jag alltid säger "ser det ut som att jag tar order av någon?" när dom säger vad jag ska göra. jag missar även alltid trafikskyltarna och provocerar mamma med att antingen köra "händerna i taket" eller "noooo hands". mamma är även stenhård på "10 i 2"- regeln, medans jag tycker att det är coolare att köra på "halv 6"-regeln.
denna gång bad vi alla en bön och jag tackade dem för min tid i livet, innan jag startade bilen och körde iväg.
uppenbarligen så måste det ju ha gått ganska bra, jag sitter ju och skriver här nu.

men sen då.. humöret sjönk till botten och där verkar det stanna.
dessutom glömde jag mina hemnycklar hos morsan så far jag till berra nu, som tanken var, så tar jag mig inte in i porten sen, då vi inte har några reservnycklar här. i-landsproblem kanske.

sara ska dricka, så hon kan inte heller hjälpa mig med mitt problem.

däremot har jag ju fixat hem anders väska från brorsan, kanske att man släpar hit han så han får hämta den samtidigt som jag stjäl lite umgänge?

kameran glömdes hemma så bilderna jag tänkte ta idag får ni tyvärr inte se.. kanske för att dom inte ens finns? dooh.

nä nu ska jag ringa morbror mattias och tvinga hit han till min student. annars träffas vi ju förhoppningsvis i helgen då jag och några ska till stugan och fira mina tragiska (snart) 19 år i livet.

morbror - precis lika normal som resten av släkten.. jag lovar

när det är party ser han ut såhär. oftast med en köttbit hängande ut från hakan, blodig näsa eller skrapsår över kroppen.


när det är bregravning ser han dock ut såhär.

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback