lyssna när jag inte säger någonting

jag satt och sökte en text på whoa som brorsan skrivit för skitlänge sen, men jag hittade den inte. däremot hittade jag massa andra som han skrivit, och här är några delar som fick mig att rysa till lite :) whoooo, skriv oftare asshole!

"Jag kan lova att aldrig såra dig, med handen på hjärtat.
Men har bevisat att jag måste trott att det var tanken som räknas"


"Vi pratar i timmar om dagen och när jag sover får tankarna vänta
för även om det är skönt att sakna så är det starkare att längta"

"Känslan av att vakna helt ensam och skakad
är värre än att aldrig få bli älskad tillbaka"

"Jag var ledsen en stund, du kom och låg i min säng
tryggheten är överlägsen när jag sover med dig
Du lyssnade, när jag talade fritt med gråten i halsen,
tystnaden ekade men du kände inte tåren mot axeln"

"När fan ska jag få skratta på riktigt?
När får jag den där glädjen som alltid fastnar på bilder?
Du ger ju mig skäl att le, men jag tackar dig inte
för det passar sig inte i det här nattsvarta sinnet
Jag är inte som jag ska, jag är inte som jag vill
och när allt kommer omkring är jag nog.. ingenting?

Var är mitt sinne för humor? och var är mina åsikter?
Varför ser jag målet men alltid stannar vid mållinjen?
Jag hatar kärlek men jag saknar glädjen,
Jag är vilsen, så vart fan har jag tagit vägen?
Hur kan jag säga att jag bryr mig om när jag bara tänker på mitt?
Hur kan jag säga att jag älskar mina vänner
när jag inte känner nånting?

Jag har en rädsla för andra, för dom känner mig knappast
jag känner att... jag vet inte, men mina väggar är arga
tror dom försöker säga något, make a move!
men jag missförstår och sitter bara och väntar på dom.
Är det här en vinterdepression?
Det spelar ingen roll, men hur ska det då bli när vintern kommer?

Jag vet inte något! Kan jag stå mitt i en känslotvekan?
Ge mig ett jävla svar innan jag kommer att explodera!
Är allt detta naturligt? Är det såhär allting ska vara?
Är det här en del av livet så är jag fanimig rädd att leva!


Ge mig svar, för jag tror mig iallafall ha rätt att veta!

Och förlåt mig för att jag verkar så jävla deprimerad"


"Kan aldrig släppa dig, men du bör gå vidare o lämna mig där bakom
så att jag iallafall kan få chansen att älska dig på avstånd"



"En sittande djävul som skriker på axeln
sticker i ryggen och river i nacken
Som ljuger för mig och låter mig tro
att jag inte alls är en dålig person


Vi skålar tillslut och vi ljuger mig nöjd
vi suddar ut sorgen och super mig full
Jag tror jag är bra, han tror ...vad jag än säger
Men jag är så bra, som jag känner.. dagen där efter"

"Mina tankar om henne får mig att ramla av sängen
Jag kan vakna, visst, men det är inte samma sak längre"

"Jag älskar att älska, jag hatar att hata
Längtar efter att längta men saknar att sakna
Jag älskar att längta, jag hatar att sakna
För jag kan bara sakna det vi brukade vara
men om jag längtar så kan jag iallafall få längta tillbaka"



"Att älska någon, att sakna dess närhet
måste ju vara, metaforiskt för, hur man stavar till kärlek?
Att somna tillsammans, kyssas och kyssen känns ärlig
måste ju nästan vara den starkaste nyckeln till kärlek?
Att be efter kalla händer på den varmaste ryggen i världen
under trygghet och närhet, är väl något som tyder på kärlek?
Att titta in i någons ögon med ögon som lyser av glädje
från djupaste djupet av själen, betyder...
...betyder kanske att det bara ljuger om kärlek?"

"Vägen är för smal för att följa och klippan för brant
stigen för lång och tiden för kort för att hinna fram
-uppgivet krålande över spårslipad sten
släpar jag min tunga kropp och sårslitna ben-"

"Jag lever nog hellre i drömmen på riktigt...
än att bara drömma om att leva på riktigt.."

"Jag blandar mina drömmar med hoppet, kastas i havet
låter dom sjunka till botten och slänger mina tankar i graven
Längtan dör ut likt lågan - det sista ljuset i mörket
medan minnen, både goda och onda, flyter med strömmen
i en annan riktning än dit jag är på väg"


.. sen när jag känner för att skratta så ska jag gå igenom bajs-hata-döda-texterna också. hohoho..
jag vet inte om det bara är jag som älskar att läsa sånt här, och samtidigt bli sur för att man är för dum för att komma på något eget. det var jävligt länge sen jag skrev nån text nu.. jag älskar ju att skriva!

Kommentarer
Postat av: Berra

fucking fuck.. vi måste fly för jag pallar inte längre. usch så kass kväll


vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback