i brist på annat

har jag suttit och läst igenom gamla blogginlägg. sånt är ju alltid kul. men satan vad bitter jag var, haha.

nu har jag ju varit vaken (och naken) några timmar och minnet från igår smyger fram. någongång under kvällen när vi stod och dansade på borden, och stolarna, började jag prata med en tjej, som jag egentligen inte vet vad hon heter (förlåt), men ja, jag vet vem hon är. och hon berättade att hon läser min blogg och brukar skratta hejdlöst åt sättet jag formulerar saker på och sättet jag  sänker loyd på, haha.
samtidigt nämnde hon att hon tycker att jag sminkar mig fint och att jag ska göra ett inlägg om hur jag sminkar mig, steg för steg och med bilder, och vad jag använder för smink osv. men det känns för mycket "modeblogg". men för att inte göra dig allt för besviken kan jag snöra upp mina favoritprodukter jag har i sminkväskan :) jag har smink för 18 basketlag och orkar inte lägga in allt, bara favoriterna alltså :)

image622
-favoritögonskuggan är den här från
clinique. 2 läppglans, ett rough och 2 ögonskuggor i ett. sitter som satan. bra skit är det. har en i den här färgen och en i rosa/lila.

image623
-ögonbryn-skugga från makeupstore. mycket bättre än pennor. sitter också bra som satan. har dock inte exakt den där färgen, men ungefär.

-kul-rouge och eyeliner från oriflame

image624image625

- anisktet gömmer jag bakom dessa saker. ett creme-puder och en foundation. har även ett vanligt puder från max factor som jag knappt använder. älskar verkligen max factor.

image626

- favoritmascaran kommer från rimmel. egentligen inget märkvärdigt men jag gillar den alot.


- sen ääääälskar jag collistars ögonskuggor. fybubblan. började med att jag fick en av mormor i julklapp och nu har jag köpt några kompisar till den.
image627image628
där är 2 av färgerna jag har. har även en svart och mer bronsaktig och en guldig. går inte att beskriva hur jävla fina dom blir på. fast det är nog bara partymake. glittrar som satan :)

image629

- syns kanske inte så mycket, men gott är det :)
när folk inte ser är det dock idomin som gäller. myyycket idomin!

jaja det får duga. det där är favoriterna iallafall. och det här kändes waaaay 2 seriöst för mig. men nu är det gjort iallafall.

Kommentarer
Postat av: frida

vilka fina grejer du använder dig utav :D

2008-02-10 @ 21:03:32
Postat av: EMMAA

Hmm... DU ÄR SÖÖÖT! :)

Postat av: D

själv tar man på sig kläderna och en mössa så vare klarrrrrt ;b

2008-02-11 @ 01:30:23
URL: http://Myspace.com/Daavd
Postat av: Jessica Schön

Idomin är kanon! ;)

2008-02-11 @ 16:03:51
URL: http://salongjessica.blogg.se
Postat av: Nina

älskar den där tree brown.. den är hur bra som helst. har den själv!! :D

2008-02-12 @ 12:40:24
URL: http://modesida.blogg.se

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback