upprörd fredrik

hahaha brorsan är upprörd över grisungarna som välter gravstenar och trackaserar pensionärer, antar att det är farmor och farfar han syftar på.

"Ungjävlar som vandaliserar gravar och attackerar pensionärer förtjänar att bli gravt mördade, samt deras familjer som bör bli placerade i en Opel Kadett och skjutsas rakt in i en bergsvägg och den enda överlevande är deras far som i sin tur blir anklagad för att medvetet kört ihjäl sin familj och sedan får spendera de närmaste tio åren med att bli gruppknullad i ett fängelse till den grad att han börjar trivas med det, för att sedan bli utsläppt så att man kan söka upp honom och stycka honom från fötterna och uppåt. Och sedan stampa på deras husdjur till man kan använda dom som morgontofflor. Riktigt så långt är jag inte beredd att gå, men träffar jag på någon av dom så kommer jag bli lite arg."
haha jag älskar ner fredrik är upprörd, det finns inget roligare. min hobby som barn var att förarga han, och jag ångrar inte allt hat och alla slag jag fick ta, inte ett dugg, haha :)

http://fegon.blogg.se

för alla er som missat det angående farmor och farfar så kan jag dra en snabb sammanfattning.
min farmor och farfar bor i en villa just vid järnvägen (där de bott i 33 år), och en skog, där man i alla tider har passerat dagligen, för att ta sig mellan djuptjärn och stenbäcken utan att gå den entimmeslånga vägen man annars tvingas gå. visst har det hänt att folk kramat en snöboll och hivat iväg på huset när man passerat, eller tillochmed tjuvplingat för att sen springa upp i skogen och gömma sig. det har farmor och farfar bara skrattat åt i alla år och sett som pojkstreck. de har aldrig varit otrevliga mot någon, inte ens mot mig och jag ser ingen anledning att reta sig på dem heller, då dem enligt mig, och alla jag känner som träffat dom, är istortsett de 2 bästa och skönaste människorna på denna jord.
för 2-3 år sen började snöbollskastningen bytas ut till postlådssprängning och småstenskastning. men det var fortfarande ingenting de störde sig på, utan skrattade bara åt det. nu bara för någon månad sen spårade det ut totalt. stora stenar från järnvägen började hagla mot deras tak, flera timmar om natten fredag och lördag, varje helg i flera månader.
när huset, och dem själva, började ta skada av det så sa dem ifrån, inte till de som gjorde det (då det fortfarande inte är helt säkert vem idioterna är), men till grannar iallafall. eftersom att min farmor är 63 år gammal och farfar är 76, och båda har hjärtproblem sen flera år tillbaka, så orkar de inte med hur många sömnlösa nätter som helst. farfar är nog den som tagit mest skada av det, trots att han inte sagt ett knyst om det. men propparna haglar in för han och snart kommer det nog slå till ordentligt. läkarna säger att det är pga stress och oro. månne varför.
nåja, ibland har det gått så långt att de fått ringa dit polisen. fönsterrutor har blandannat krossats, och bildörrar har blivit inslagna, vindrutor krossade och värmepumpar förstörda. för att inte tala om alla repor osv på rutor, väggar och tak.
trots att det nu händer något varje fredag och lördag, hela nätterna, varje vecka, så har man inte lyckats få fast dom som gör det, då skogen är nära och lätt att gömma sig i. polisen är där med civilbilar varje natt, helgtid, och släkt och vänner håller koll från håll. men ungarna kommer alltså i klungor på 15-20 st och är helt omöjliga att se ansiktet på. någon gång har polisen fått fast 3-4 st, men de är inte i samma gäng. nordnytt har även ringt dit och övertalat att få intervjua dom och sända det på tv, och det är nu gjort. min farbror spelade in ungarna när dom sprang i skogen och man hör hur dom skriker "mörda" osv.

fredagen som var, satt jag och några vänner hos mig och drack (jag bor ett kvarter ovanför min farmor och farfar), och när vi sen skulle ta oss på en fest till djuptjärn (går över järnvägen, förbi farmor och farfar) så fick jag och lisa för oss att ta en liten omväg, medans de andra tjejerna började traska mot festen. när vi kommer ut ur skogen ser vi en klunga stå på vägen och skrika något. jag var inte nykter någonstans och tänkte inte ens tanken att dom skulle och kasta sten på farmor och farfars hus, då jag såg några av dem och vet att vissa inte är äldre än 12 år gamla. jag var full och glad och skulle gå och prata med dom, som man gör på fyllan, men de började springa iväg. jag frågade givetvis varför dem sprang, och en av dom skrek "vi rymmer ju från dig" och när jag frågade varför sa dem "det borde väl du veta". först då insåg jag vad dom var påväg att göra. men jag spelade med och låtsades att jag inte visste vad som var påväg att hända. sen kom sara det paltarslet och skrek något i stil med "ge fan i att kasta sten på dem lalallala" och då sprang dem ju givetvis iväg. men en kille stannade i skogen och pratade med mig, dock inte så jag såg hans ansikte. men jag vet vem det är, vad han heter, var han bor osv, och han ska vara glad att han lever. jag frågade varför i helvete dom kastar sten på gamla människors hus (då de även har börjat ge sig på en av farmor och fars grannar, som även hon är gammal och sjuk) och han skrek "dom ska ju ändå dö snart". det tog hus i helvete och jag var påväg att slå ihjäl han, på riktigt. jag spårade kan man säga. sara kom och skulle lugna ner mig, men då gav jag mig på henne istället. sen ringde jag polisen och for på fest.

lördagen efter det fick jag höra att dom mordhotat min andra farbror, och sagt att dom ska slå ihjäl han med trästockar. farmor och farfar har givetvis satt ut huset till försäljning, men vem vill ha ett hus som är så pass utsatt? för det kan omöjligt vara något personligt mot dem, då dem är (som jag sa tidigare) världens bästa människor.

jag och sara har planer för helgen, och jag kan säga så mycket som att, om jag får reda på vem i helvete det är (har misstankar, är nästan 100% säker på vem det är), så kommer de personerna dö en långsam och smärtsam död. de kommer iallafall få så mycket spö att de inte kommer kunna stå på benen, om de ens någonsin kommer kunna stå igen. polisen sa i fredags, att om dom får reda på vem fan det är så spelar det ingen roll om dom är 2 år eller 18 år, de kommer bli någon form av fängelse. och det ser jag fram emot.


image42


det har stått om farmor och farfar i tidningen hur många gånger som helst, och i insändare och så vidare, och många ringer till dem och visar medlidande. och jag vet hur mycket det uppskattas.

jaja, nu vet ni det iallafall :) dagens ungdom alltså..

Kommentarer
Postat av: Patrix

satans jävla idioter! De borde straffas hårt!

Postat av: soppe

men förbannat vilka jävla kläppar, ja
hjälper dig att stycka!

2007-10-20 @ 10:18:05
URL: http://sbergdahl.blogg.se

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback