nötter

less på min klass nu. gah!
jag har velat ha praktik på dagis ändå sen jag började första året, men nääedå, det har istortsett varit omöjligt.
nu i trean skulle vi börja barn- och ungdomssjukvård, men fick skippa den och läsa typ geriatrik (läran om åldrandet) istället, eftersom att det inte fanns tillräckligt många prakikplatser på dagis. så jag sa till min lärare att jag kan fixa prakikplatsen privat, men det fick jag inte, då det skulle vara orättvist för de andra i klassen. så jag skulle alltså bli tvingad att vara på rehab, där man får kolla blodtryck och puls på 1 person om dagen ungefär, sen får man titta när dom plaskar i en bassäng. inte så givande nej. andra perioden skulle jag vara tvungen att vara i älderomsorgen, IGEN.. men jag vägrade äldreboende och skulle iallafall få vara i hemtjänsten.
men då sitter vi där nere i källaren, hela klassen, och maria kommer in och ska göra klart vart alla ska ha praktik och vem man ska kontakta. och det visar sig att 3 st har praktikplats på dagis?!?! så vi drog igång en diskussion där, och lärarna försökte prata bort det. men nu har jag iallafall varit och fixat så jag slipper hemtjänsten och får, förhoppningsvis, vara på dagis andra perioden. isåfall med min lillasyster :)

min klass är ju inte känd för att vara den intelligentaste klassen på skolan. men vafan.. med upplägget vi har kanske det inte är så konstigt.
för det första är vi 26 totalt jävla olika tjejer, med totalt olika åsikter om allt. och en stackars kille som inte har så mycket att säga till om. lektionerna blir lätt kackliga och jobbiga, och det slutar med att majoriteten strejkar och sticker därifrån. som nu tex. orkar inte ens se dem nåmer. tur man tar studenten snart.
sen är det ju det där med skitsnack.. som alla tjejer är så duktiga på. det finns verkligen några lufthuvuden i klassen.. men som pottan säger, från och med nu är det hårt mot hårt.

jag vill alltså jobba dom hud- och spaterapeut för er som missat det, en sån som jobbar på spa alltså. och vad får jag för hjälp av att läsa på omvårdnads då? hm.. inte ett skit faktiskt.
det enda vi har fått läsa om sen första året, är gamlingar, utvecklingsstörda och sjukdomar.
inte ens en gnutta friskvård.. istortsett. visst har vi fått se hur taktil stimulering går till, och hur man ger avslappningsmassage. men har vi fått träna på det? nej. har vi fått veta varför man gör som man gör? nej.
de som vill bli poliser.. vad får dom ut av att läsa hur man torkar en gamling i arsle på skönaste sätt och hur man pratar teckenspråk?! inte ett skit.
givetvis förstår jag att man inte kan anpassa sig till alla. det är ju nästan omöjligt. men lite större tycker jag ändå att omvårdnads borde vara, med tanke på att vi läser med komvux och inte har någonting att göra med furuhed och dom andra klasserna. men jag gick inte OP för att läsa om efterblivna och pensionärer i 3 år.
fast det verkar vara bredare för de som går i ettan nu, men det ger ju inte oss någonting. vi kommer få plugga arslet av oss på högskolan istället. yey!

ääh, orkar inte ens gnälla nåmer. kunde inte sova inatt, och knappt vakna imorse. men sara ringde och väckte mig och tvingade upp mig. vi var på skolan halv 8, drog ihop sofforna och la oss där och sov i en timme. nu är jag perverst trött och vill bara hem och sova. sen är inte pottan här idag, och det gör ju inte min dag bättre. fast jag förstår henne.

orkar inte fara hem då jag ska på cpmöte någongång idag, när vet jag inte.

aja, ska gå och se om jag får någonting gjort. mycket tveksamt dock.

tur att jag har min smsunderhållare som håller mig någorlunda lugn :)



byt ut pottan mot mig, och ni vet vars ni har mig hela dagen.

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback