kalla fötter

ja det är precis vad jag har. har precis kommit in efter en "promenad" med pottan.

dagen har varit rätt händelserik. först ringde pottan och väckte mig, och jag missade givetvis bussen och kom sent till praktiken. men det gjorde ingenting, då dem ändå inte hade reagerat på att jag inte var där.
väl där känner jag hur jävla hungrig jag var, så jag stressade på för att tiden skulle gå fort och jag skulle få fort. och vad märker jag? jo pengarna ligger hemma!
så jag blev less och gick ut och tjuvrökte vid entrén, och vem kommer där om inte farmor? hon såg riktigt hur hungrig jag var och drog upp storplånkan och bjussade på lunch. och gott var det.

sen hände något som jag är så jävla stolt över. jag, som praktikant, fick en gubbe att prata, och överhuvudtaget reagera och visa tecken på att han hörde och förstod, han tillochmed åt! han har inte ens öppnat munnen under 3 veckors tid. jag satt och dummade mig och drog lite finska fraser, eftersom att jag inte visste om han var finsk eller svensk. första tecknet han visat, visade han för mig då han log. alla i personalen blev helt i extas och stod och granskade där jag satt och pratade och fick han att skratta både en och flera gånger. tillslut fick jag tillochmed mata han och ge han dricka. så nu behöver han förhoppnignsvis inte leva på sitt dropp nåmer. han sa tillochmed ja och nej. riktigt stort :)

nåja, efter det tvingade dom med mig på "utbildning" som aldrig tog slut. dom första 2 timmarna var ganska intressanta, men sen ville jag bara dö. var så jäkla trött.

nåja, pappa och brorsan kom och hämtade upp mig och vi gjorde lite ärenden.

sen kom jag hem och somnade i sängen till nåt halvdåligt tvprogram, och vaknade 3 program senare då sara stormade. vi for ut och sladdade lite, och vad som hände med bilen ska vi inte ens prata om, haha.
sen var det bara hem och se tv, äta lite och sen ut och gå med pottan. blev den vanliga "rundan" och sen satt vi oss i en busskur och vädrade tankar i vanlig ordning. soppe kom förbigasande, så hon stannade och pratade med oss ett tag och sen gick jag hem. och här sitter jag.
ska vänta tills 12, sen ska jag ringa, eller iallafall skicka ett grattis åt min storebror, som fyller år, för er som missat det ;) sen ska jag bannemig sova!

dagen imorgon kommer vara kaos. kommer inte ens hinna fira brorsan. ska till käftis blandannat. är gode nervös. tandläkare och jag går inte hand i hand.

ida har iallafall kommit hit idag och förgyllt min dag. fyfan vad hon lär sig nya ord hela tiden. bara man säger ett nytt ord försöker hon säga samma sak. och hon har tillochmed börjat säga små meningar. som när hon kom och sa sajaaa och undrade vars hon var så sa jag att hon var på toa. då stammade hon fram "sajaaa saja toa. saja där på toa" hur jävla söt som helst :)

aja, ska springa och tvätta bort sminket och göra mig klar för sängen nu och fortsätta vara less över att msn strular.


Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback