tullars

gårdagen var väldigt lyckad måste jag säga.
det började med att jag vaknade kring 11 tiden och såg det fina vädret, jag tvekade inte en sekund utan drog direkt på mig kläderna och var påväg till mamma för att hoppa studsmatta och hjälpa henne med lite saker. gå ut med hunden bla. eftersom att hon blivit opererad och inte ska gå egentligen, men gör det ändå.
jag hann bara ner till hallen så ringde camilla och ville ha skjuts från jocke, alltså från stan, så jag for till mamma en snabbis så camilla skulle hinna göra sina ärenden, sen for jag och hämtade henne. vi for till mamma och hoppade lite studsmatta, sen la vi oss ner och kollade igenom skolkatalogen och sådär. spelade lite fotboll.
sen var det dags för frukost och björnen fredrik vaknade och åt upp alla mackor, och mamma gjorde fredrik uppmärksam om att hon inte kan fara och handla eftersom att hon inte kan köra bil. så jag och camilla hoppade upp på vespan och for hem till camilla, hämtade hennes syrras vespa och for sedan till.. ja vars vi då for. till jocke tror jag. sen hämta ut pengar och sen fara och handla åt mamma. sen var det bara hem och packa upp och hoppa lite mer studsmatta och spela fotboll. jag briljerade som vanligt.
sedan kom stefan och fredde tror jag han heter och då blev mamma sugen på att fara ut i skogen med tyzon så han fick springa av sig, för han fick bokstavligt talat damp när stefan kom.

men eftersom att jag inte tycker om att mamma håller på att anstränga benet så hoppade jag in i bilen och körde därifrån (med mamma, camilla och ty givetvis). som camilla skriver i sin blogg (
http://camie7.blogg.se), så var jag faktiskt förvånadsvärt bra med tanke på att jag inte kört bil på hur länge som helst. nåja, det började bra iallafall, och resten ska vi prata om.
sen bjöd camilla in sig själv på middag, men vi bad mamma gå och vila sig på soffan och sen började vi laga mat åt henne. sen var det bara att stressa som fan därifrån, hem till pappa, duscha, ta med lite grejer och sticka till camilla, sminka sig och sådär och sedan vidare till pottan där förfestandet redan var igång.

jag och pottan lallade på litegrann och försökte få hit taavela (tavla) och robin tror jag han heter.
och sen for vi till tullars/tullers, vad fan det då heter, där festen redan hade börjat. det var fullt med kondomballonger och alkohol och sådär. sen började tavlan messa och sa att dom närmade sig kalix och att vi skulle stå på golden gate och hålla utkik efter bananen (gul volvo). men dom skulle bara på ok först, och då måste man köra förbi golden gate och in i stan. men vi stod kvar på bron och svamlade och väntade och tyckte att det tog tid, så vi ringde och då var dom lost i kalix. haha. dom hade typ kört genom stan eller något, in till ica näsbyn av någon anledning så vi guidade dom till närmsta ställe och sen gick vi dit och mötte dom istället. där satt det även några folkhögare och grillade och tyckte att vi skulle gå dit, men vi hade inte tid. sen kom annis ut och pratade och sådär, och pottan och bananen stack. så där stod jag helt ensam och började traska tillbaka till tullars, fast då kom det en kille från den där grillgrejen, springandes efter mig och ville att jag skulle komma och grilla med dom, men jag tyckte att dom kunde komma ner till våran eld istället eftersom att den var mycket finare. vi stod där och pratade ett tag, karl hette han förresten, riktigt trevlig kille. nåja, sen tog jag mig ner till tullars och där stod pottan med tavlan och robin och bananen var lost.

under tiden vi hade varit borta hade det kommit dit massa as och det hade hunnit vara slaggis. någon hade puttat någon i elden, någon hade slagit någon annan i huvudet med vad det då var och lalal. så vi bestämde oss för att sticka därifrån. vid den här tidpunkten var pottan helt radar. så tavlan ringde till sebbe som han känner här i kalix som försökte guida oss till ett annat ställe. så vi började traska runt gatorna där och söka men hittade inte.
efter vägen träffade vi förövrigt 2 andra killar som var från lidingö och den andra vägrade säga vars han var ifrån, någon förort i sthlm, eller utanför någon förort eller nåt. riktigt roliga var dom iallafall.
nåja, vem fick bära ölbacken om inte jag? jag var ju den enda nyktra av dom jag var med så.. men jag fick snabbt mjölksyra (eller kolsyra som jag råkade säga) i armarna.
nåja, sen hittade vi festen men vi insåg att det bara var puckon där så jag och pottan stack. vi virrade runt lite och sådär och sen tillbaka till tullars, där loyd kom och hämtade mig. det hade kommit så mycket puckon dit så jag inte orkade vara kvar. jag hann inte mer än att sätta mig i bilen så stod polisen bakom oss. och vi stod på en gågata, vilket inte uppskattades. men loyd charmade polisen och sen stack vi. raggade runt lite och sen for jag hem till camilla, som redan låg och sov, så jag smög mig upp på rummet och somnade inte förens typ.. 4 kanske.
NIO!!!! kom camilla upp och väckte mig, less som fan vart jag, men det gick över rätt snabbt. berättade lite om kvällen, sen frukost, och sen köra vespa hem i spöregnet. det var så jävla kallt att jag var tvungen att stanna och andas ibland så jag inte skulle tuppa av i farten :)

nu har jag duschat och sovit ett tag och ska förmodligen sova lite till, eftersom att det rinner tårar ut ögonen varje gång jag försöker öppna dom.

allt som allt var det en riktig trevlig kväll, och det får jag ju tacka pottan för. hon spårade dock efter ett tag så det var ingen idé att ens försöka prata med henne :) ikväll blir det nog seskarö med taavela och dom dära, om pottan nu är i form för det =) kommer bli nice.

aja, några bilder på fjixen.bilddagboken.se

simma lugnt

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback