tjockis

äntligen har jag börjat få något gjort i skolan, fyfan vad skönt det känns, helt seriöst. har fortfarande grejer kvar men huvudsaken var att jag fick bortgjort grejerna från ettan, och det är gjort nu så det känns hur bra som helst :)

snart är det sommarlov och snart fyller jag 18, snart kanske sara får körkort, snart flyttar jag.. tro det eller ej, men det är bara 15 dagar kvar tills jag fyller 18 nu och enda sedan förra året har jag lovat att jag ska köpa ut åt min lillebror och hans kompisar, vad dom än vill ha. trots att dom bara är 11-12 år :)

nåja, helgen har varit rätt bra faktiskt. fredagen började med skola. egentligen skulle jag ta 10 över 9an så jag skulle vara på skolan typ 20 i 10 där pottan skulle vänta. jag ställde väckaren, steg upp, hoppade på bussen och gick mot skolan men ingen potta syntes till, så jag ringde henne och hon låg givetvis och sov. hon kollade på klockan och såg att det var 5 min kvar till hennes buss gick så hon snörde på luren och sprang till bussen. vi upptäckte snabbt att jag hade tagit 10 över 8an och att det alltså var mitt fel och inte pottans. nåja, vi låg ute på gräset och pratade på och sådära och sen gick vi och gjorde klart ett arbete i datasalen.
sen ringde camilla och frågade om sara skulle komma med till hennes stuga så vi snikade oss skjuts till stan och folketshus där våra komvuxlärare sitter. sen gick vi och lämnade in arbetet och var påväg ner mot busstationen. där träffade vi cämie och märy som satt och åt glass och väntade på lektion, och sen ringde kixen och ville umgås så hon kom också dit. käkade lite glass och sen for jag hem.

sen ringde sara och sa att jag skulle komma till hennes stuga, så jag packade väskan och drog dit. vi hann med förbannat mycket grejer alltså. vi badade (!), spelade kort, spelade fotboll, körde bil, körde moped, bastade, rodde båt, chillade, lagade mat, tog skogspromenad osvosv. riktigt trevligt.
det var tänkt att vi skulle hinna ner på stan och köpa hårfärg innan affärerna stängde också men det hann vi ju givetvis inte. men det hade ändå blivit så sent så jag hade inte orkat hur som helst.
nåja, jag for hem och somnade ganska snabbt.

lördagen vaknade jag och sara kom hit, vi drog ner på stan och köpte hårfärg och lite svammel, sedan hem och färga håret (svart) och sen hjälpte jag sara att fixa sig inför luleåresan. sen for jag hem, men jag hann bara in genom dörren så ringde annis och frågade om jag skulle komma med henne och ithaaa och käka pizza, men det orkade jag inte så jag la mig på sängen och skulle sova lite istället. men då ringde hon upp efter ett tag och frågade om dom kunde komma till mig och se sommarkrysset, så jag for och hämtade dom med vespan och sen gasade vi hit och såg den där skiten. jag var förövrigt kung på det.
sen for vi till morsan, som är på kryssning, och skulle hoppa lite studsmatta, men det lessnade vi fort på, så vi gick in och där satt brorsan och halva hockeylaget och spelade poker så vi gick bara in en sväng och sen stack vi ut och gasade vespa istället.
och eftersom att det är "moppevecka" så är polisbilar, mcpoliser, polishellioptrar, civilpoliser osv ute och söker vespor och moppar som dom kan hitta något fel på och ge böter för. vi satt och gruvade oss hela tiden över att polisen skulle komma och hur feta böter jag skulle få, eftersom att jag inte har något körtkort, hade 2 passagerare utan hjälm, och jag själv då med hjälmen hängande i nacken. men vi klarade oss faktiskt. vi var och gasade runt hela deepstar och stonecreek och sen hittade vi en skogsväg som vi ville köra efter, men det var en bom ivägen så jag fick skruva bort backspeglarna och lägga vespan och försöka köra under. men vi lessnade och stack ganska snabbt. sen hem till pappa och värma oss och sådär.
vi kastade förövrigt massa grejer i min fläkt i taket så det flög åt alla olika håll, haha, mycket lustigt. är dock en mess här inne nu. annis kastade även upp papper i fläkten som ännu cirkulerar runt där.
nåja, sen ringde loyd och ville umgås så vi for med han och skjutsade hem ida, sen till pottan en sväng och sen bara ragga runt.
sen hem till morsan och keka, prata, se tv och sova.
det var nog inte ens meningen att vi skulle somna, eller inte jag iallafall, jag la mig bara i sängen med kläder osv och skulle kramas med annis, och sen vaknade jag imorse helt ovetande om vad som hade hänt, haha.

då var det bara att fara ut och cykla med ty och sådär och sen vänta på att annis vaknade så jag kunde käka.
smög mig även in till sara (deras altandörr är trasig och går inte att låsa), drog tag i täcket där hon låg och sov, och jäklar vad hon skrek.
sen gjorde jag och annis, oss iordning och for ner på stan och köpte morsdagspresent åt våra söta mammor. och där emellan någonstans hann jag och sara käftas lite och jag sa något i stil med att jag aldrig mer ska prata med henne för att hon är en stor skit, haha.

när vi hade köpt det vi skulle och var påväg hem ser vi bögjävlacpfittpolisgrisarna stå typ 100 meter framför oss och bara vänta, men vi tänkte inte mer på det utan fortsatte köra. sen skulle en bil köra om men den körde typ bredvid oss så jag skrek något om att dom skulle köra om förhelvete, men jag såg snabbt att det var civilpolisen, så det var bara att stanna och annis fick ta emot böter på 1500 för att hennes hjälm inte var fastspänd.
men jag som satt med hjälmen uppe på skallen, alltså inte som den ska sitta, och körde påtok för snabbt och galet, fick inte någonting i böter. och hur fan dom kunde se att annis hjälm inte var stängd på 100 meters avstånd är en bättre fråga. nåja, dom måste ju också ha råd med deras kaffe så det är väl bara att betala. annis var dock rätt tjurig efteråt, haha. förstårligt iofs. sen frågade polisen hur snabbt min vespa går och jag svarade "ja den går så snabbt du vill" och inte ens det ville hon kolla upp. ärta.
men då började dom skrika i polisradion om någon kod, blablablabla, blåljus till björnstigen, familebråk, lalal. även på älgstigen och blåbärsstigen. så polisen kom i minst 200 och gasade förbi. så vi fick fara.
sen for vi till mamma och skulle ställa iordning det vi hade köpt, men då har ju idioterna till flygpersonal strejkat nere i sthlm så dom får åka tåg hem istället och är inte hemma förens imorrn. less jag blir. jag hittade även en risenpåse på sängen som sara hade köpt åt mig och lämnat där. haha, lite söt. hon vet att jag gillar risen och försökte väl bara få mig på bättre humör. nu fick jag nyligen ett sms "hoppas risenpåsen kom till användning"

haha pratade även med crw igår, han är vild!

har hunnit ner på stan en sväng till också, och varit ute och raggat med totte och nybilen. han ringde och sa "kom ut på gården" så jag sprang ut utan skor och sen var det bara att hoppa in i bilen och gasa runt.

nu sitter jag bara här och försöker plugga lite, men jag är så stört trött så det är ingen idé.

tänkte även fara och hjälpa pottan att storstäda hennes lägenhet, men jag har inte hunnit, men jag är övertygad om att hon klarlar det så bra själv. allt jag gör brukar ju ändå bara spåra och sluta i kaos :)



i sommar är jag fullbokad från första dag till sista. ska hinna till gotland, örebro, gbg, uppsala, sthlm osvosv, 18årsfester hit och dit, camilla tar studenten, pdol, lulekalaset, kirunafestivalen, osvosv. jag och pottan kom fram till att jag inte är ledig en enda helg under hela sommaren.
har även lovat mormor att fara och bo med henne i stugan ett tag. finns inget skönare än att bara vara där med henne och ta det lugnt, utan galna hundar, barn och andra idioter.

påtal om hundar så ska jag köpa mig en hund rätt snart, vore dock en fördel att ha lägenhet först men skitsamma. en hund ska jag ha. jag och min farbror satt och pratade om våran gamla hund vi hade, atomic, som dog för ja.. typ.. 10 år sen kanske. men ändå minns jag han hur bra som helst. han var hur speciell som helst, mer som en människa än en hund. minns hur han alltid satt sig på en stol vid matbordet då det började lukta mat. och hur farmor skämde bort han med tårta då han fyllde år. han älskade verkligen att sitta där på stolen med kalasmössor och snaska tårta. haha.
kommer även ihåg när farmor ringde när vi var i stugan, på långfredagen för 10 år sen, och sa att dom varit tvungen att ta bort han. hur sjuk han hade blivit direkt. han fick hjärnblödning så det fanns inte så mycket att göra. och jag var så jävla sur på farmor i flera månader för att dom tog bort han utan att säga något till mig. men han blev gammal, riktigt gammal så det var väl inte mer än rätt.

aja, nu ska jag sluta babbla och göra någon nytta, typ sova.

bilder finns på bilddagboken/fjixen

bananus min soulmate, finns ingen bättre människa.

sara, loyd, pottan, camilla, kix, bid <3<3<3

Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback