segt

sitter och väntar på att sara ska bli klar på körskolan så jag kan gå ut och gå med henne. sen ska jag stressa hem och titta på hockey. ikväll gäller det :)

igår var jag på bandy med sara, camilla och emma. det var najs. kalix vann givetvis mot vem det då var, medan sundsvall förlorade mot tillberga vilket betyder att kalix chanser att ta sig upp i elitserien är skrotade. nåja, det var en bra match, och inte fullt lika bra väder.

efter bandyn gick jag till pottan för en kortare visit. jag la mig direkt i soffan och lyssnade på vad hon hade att berätta. det hinner hända så fasligt mycket mellan gångerna vi har tid att träffas. nåja, mitt under pratstunden plingar det på dörren och pottan säger
- det är säkert nina.
jag låg kvar i soffan och tänkte inte alls på vem det var bakom dörren. sen skriker pottan halvt panikslagen
- friiiiiiiiiida, kom!
jag studsade dit och en kille som såg ut som henka (väldigt vacker alltså=) sträcker fram en lapp där det står något i stil med
"jag är en polsk student och har flyttat till kalix för att blablabla. jag behöver pengar, vill ni köpa blablabla" vad det då var. jag skakade lite på huvudet och sa nänänänä.. han kollade besviket upp på mig som stod och kollade på hur fruktansvärt söt han var. sen var jag tvungen att gå in i vardagsrummet och skratta eftersom att jag inte kunde hålla mig och det skulle inte vara artigt att börja skratta stackaren i ansiktet.
då säger han till pottan
- schveeeenskt?!?!
- ja?
- schveenskt?
- ja?
sen gick han :)

sen ringde jag pappa och berättade nyheten och han säger att en likadan precis varit hemma hos oss. som bor på andra sidan kalix. så jag och pottan räknade snabbt ut att det var polsk maffia!
nåja, sen bjöd hon mig på världens godaste kycklinggryta eller vad det då var.
love you :)

nu ska jag dra på mig nå kläder och gå ner och umgås med min oerhört söta och hjälplösa lillasyster, innan sara ringer och ber mig komma.

simma lugnt



"..så blir jag alltid lika lycklig av varje gång du rör mig"




---


jag och bid (kristian) är både förbryllade över hur blomdahl lyckades göra mål 22 sekuder in i första period och 22 sekunder in i andra, och nästan mål 22 sekunder in i tredje. än mindre när han inte gjort ett endaste fjuttigt mål under hela säsongen. förrutom nu dom här 2 målen idag, och de 3 andra målen under de tidigare kvalmatcherna.
vi lämnade det ett tag och pratade om något annat, men givetvis händer det igen :)

fjiks' säger:
jag visste det 
Kristian säger:
men!
Kristian säger:
22 sekunder gånger 2 var det
Kristian säger:
så skickar jag iväg allt nu då
Kristian säger:
givetvis efter 22:22
Kristian säger:
eller efter och efter. klockan var dte helt enkelt 
fjiks' säger:
haha lägg av
fjiks' säger:
om 22 minuter och 22 sekunder kommer jag dö
fjiks' säger:
.. 22 gånger
Kristian säger:
haha det är ju inte troligare än att 22 kor ramlar ner i 22 brunnar och gör 22 volter var på vägen ner 
Kristian säger:
åhnej, nu ringde just en och sa att han såg det hända!

Kommentarer
Postat av: Pottisch

Polska Maffian is back in town ;)

2007-03-13 @ 06:19:18

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback