spår

haha för att inte göra någon skillnad mot andra dagar har jag och pottan spårat ur, än en gång.

det började med att vi for till skolan, jag redovisade bort det sista (bortsett från biologirapporten) jag hade kvar, sen biologi typ.. 5 min.
sen hade jag rast från ca kvart i 9 till 20 över 2 då matten började. jag och pottan tänkte tanken flera gånger att skita i matten men vi gick dit ändå, fast på villkoret att vi skulle få sitta ute och jobba.
men då ringde frida2 till pottan och jag blev less på att sitta och prata med mig själv så jag hällde lite vatten på pottan, ytterst lite, bara någon droppe. och det var en god tanke, eftersom att det var jättevarmt och jag ville kyla av henne (a). men då häller ju dumskallen en hel vattenflaska på mig.
jag kan ju säga som så att mina kläder var blöta på varenda liten kvadratmilimeter.
nåja, vi sprang och hade vattenkrig där ute ett bra tag, och sket i att räkna matte. mellan varven sprang vi in och fyllde på flaskorna. men då råkades jag få tag i båda flaskorna, och pottan krigade efter att få en av dom så vi började halvbrottas inne på toan, eller hon brottades. så tacklade hon in mig mot en toastol och jag försökte ta mig lös. men då tacklar smartskallen till mig ytterligaren en gång och jag hörde bara hur vattnet började rinna.

haha vi insåg snabbt att toastolen hade spruckit och det bokstavligt talat forsade vatten ut på golvet, och det gick inte att stoppa. hur vi än försökte täcka över det med papper osv, haha.
det rann ut från toan, ut i "korridoren", in i alla andra toaletter runt omkring. och där stod jag och pottan, blöta från topp till tå, smink utkletat i hela ansiktet och 2 vattenflaskor i händerna. vadå oskyldiga. hahah
sen kom anki men vi sa att vi bara hade satt oss på stolen åsså började det spruta vatten överallt, och att det var därför vi var så blöta. haha. vi försökte även gömma alla bevismaterial, så som smutsiga fotavtryck mellan toaletterna, vattenstänk på speglar och väggar, samt vattenflaskorna, framförallt.

nåja, det tog 2 minuter så gasade någon bil upp på skolgården och sprang in i skolan, för att det tydligen var översvämning, haha. och sen sprang dom ut med toastolen, och i samma veva skar en gubbe upp armen på toastolen, som då hade gått i 2 delar, det blödde rätt friskt. och där satt jag och pottan och försökte hålla masken, men det droppade bara mer och mer vatten från oss och vi kan inte ha sett annat än skyldiga ut.

nåja, vi stack snabbt därifrån, samtidigt som vaktmästarn och någon annan kom dit som började suga upp vattnet, för att sen sanera så det inte möglar eller blir vattenskador.

riktigt roligt hur som helst. pottan skrattade iallafall friskt, typ 20 min efter att det hänt skrattade hon fortfarande, samtidigt som jag gick med skuldkänslor.

men anki kom bara ut och skrattade och var glada för att vi satt gubbarna i arbete.

läs även pottans blogg.
http://leea.webblogg.se





loydan är sötast i världen, såklart ;-*

Kommentarer
Postat av: Pottisch

Hahaa, satana så de kan gå när Pottan och Frida är i farten men kul var de iaf ;)

Postat av: loyd

Går ju itne har jag sagt!! :) sötnos

2007-06-08 @ 14:39:59

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback