det har hänt igen

jag säger inte att jag är någon naturbegåvning som är smartast i landet, men jag kan iallafall använda det som finns mellan ögonen. jag vet att jag tjatar om min klass hela tiden, men jag blir så jävla arg så jag vet inte ens vars jag ska ta vägen.
ibland undrar man hur det går i hjärnkontoret när vissa yttrar sig. syftar inte på någon speciell, utan majoriteten.
27 st i ett litet klassrum, varav en är kille. och han har inte varit på skolan på 2 år. konstigt? nej. det är ett jävla kacklande och skitsnack hela tiden.

idag hände det, som alla har väntat på - klassen har bevisat, än en gång, hur skarpa dem är.

vi skulle egentligen ha klassfest den 1 dec, men det hade varit helgen innan skolan började, efter praktiken alltså, och då skulle vi inte hinna prata ihop oss och lösa något, så vi sköt upp det.
och idag på klassrådet gick jag och pratade med min lärare som ville prata med mig, och när jag kommer tillbaka sitter pottan och c/o utanför och säger att alla dem som ska med på klassresan ska in i klassrummet och prata om vad vi kommit fram till. pottan och gänget har svikit mig, och jag är den enda av dem jag umgås med, som ska följa med övriga klassen. förrutom sara då. men på skolan är vi fiender och våra team krigar mot varann, typ. haha.
nåja, jag gick in och det första jag hörde var att någon skrek "frida, vi ska ha klassfest imorgon. visst är du på?"
jag sa bara "i helvete heller, jag ska bort". sen sitter dom och pratar om det där, och har alltså beslutat idag, att vi ska ha klassfest imorgon. och att vi ska vara hos en tjej, som hatar halva klassen, och halva klassen hatar henne (no offence). och hon menade att hon skulle få välja vilka som fick komma in i hennes lägenhet. hon sa att bara de kända, och dem hon tycker om får komma dit.

jahapp.. vi övriga 10 st då? vars fan ska vi? klassfester är väl till för hela klasser, och inte bara en del av dem.
inte nu för att jag blir sådär jätteledsen över att jag inte får fara till henne, då vi i "rökargänget" förmodligen kommer styra något mycket fetare någon annanstans, och jag skulle förmodligen bara sitta och vara bitter över att jag hade sänkt mig själv så lågt att jag farit dit. men vafan, seriöst?

vi kommer förmodligen aldrig börja tycka om varandra, och det kommer alltid vara någon form av fight i klassen. därför är det bättre att man hyr någonting, som inte någon enskild i klassen kan bestämma över (vi har 2-3 chefer i klassen som alla lyder), utan vem fan som helst får fara dit. men nääedå, det går ju inte. vem som har bestämt det vet jag dock inte.
jag och pottan har då tjatat om klassfest i 2,5 års tid nu men ingen har brytt sig. men nu, när det kom från annat håll blev det så jävla aktuellt att vi var tvungen att ta det dagen efter.

nu är det iallafall så att vi ska till en annan tjej och förfesta där. jag personligen har ingenting emot henne så det blir säkert nice. men då är det ju det där med att alla jag umgås med, förmodligen kommer bojkotta skiten och styra något, utan mig. tragiskt.
 
nog om detta.

idag har jag, farmor och farfar varit till happis och finland, och satan i helvete vad generös hon var. haha. hon har bara matat på mig saker, och jag har inte haft något att säga till om.
vi började med nödvändigheter, som lampor tex. har precis monterat upp det, så jag slipper gå och lysa med mobilen :)
har även fixat gardiner och hängt upp dom, tillochmed en julstjärna, haha. så inte-jag.
skaffat mig en jacka också, det var fan på tiden. fast jag vägrar slänga min gamla, trots att den är så jävla trasig att det bara är pinsamt att titta på den, men jag gillar den alot :)
sen massa grejer. nya kuddar blandannat, så nu har jag väl sisådär 15 stycken. kan alltid vara bra att ha :) nog för att dom redan nu tar upp alldeles för mycket plats i sängen. jaja.

och bananus har sovit hos mig inatt. mysigt som attan. kunde faktiskt sova inatt. tror att jag måste ha någon sovande här varje natt så jag ska få lite sömn :) annis somnade dock vid 1 eller vad den var och jag låg och zappade till 3, och där nånstans försvinner mitt minne.
men det har jag ju fått käka upp idag. har sovit som en stock i bilen, både till och från happis, och mellan affärerna.
och inte nog med det, jag har nog världens, i särklass, roligaste farfar. hahaha. har skrattat så jag grinat hela dagen.
som när dom var och skulle köpa nåt på coop, så sprang farfar iväg som en vessla bakom hyllorna och blandade en godispåse, sen såg jag hur han smög omkring mellan hyllorna och åt upp godiset ur påsen, och kom tillbaka till mig och farmor med bara några få godisar kvar, och han gav påsen diskret till mig och sa "säg att det är du som ska ha det, annars köper hon det inte". hahah. stackars farfar att det är farmor som har hand om kontot.

sen bjöd dom på lussebulla, EN lussebulla, vilket stod klart och tydligt överallt. farfar grabbade en näve och stack och sa sen (efter att han slickat på dom) "vadå, stod det inte en näve? nähä? äsch då. nu har jag ju redan slickat på dom" hahah

näfyfan vad jag pladdrar. nu ska jag göra någon nytta. måste montera ihop lite saker osv. är ff här i helgen, så nu har jag tid att göra massa saker jag aldrig annars har tid med. idolfinal ikväll. slutar förmodligen hos emma med annis. annars med pottan. sara jobbar då.



Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback