boooring

jag tycker tycker inte om julen, jag hatar den inte, men den ogillas skarpt. 
många människor blir i extas, springer runt och spenderar alla sina pengar på någon annan istället för att köpa sig själv någonting. Hade jag haft några pengar hade jag givetvis köpt något åt mig själv. för liksom jag har inte fått någon julklapp av min bästa vän de senaste 5 åren men jag är lika lycklig för det och jag älskar henne lika mycket ändå. Okej, småbarn upp till 10-11 år uppskattar ju givetvis sina julklappar men det är väl ändå tanken som räknas. Jag har köpt en julklapp åt mamma för att hon ville ha en sån men hon tyckte inte det var värt att köpa den. jag tänker ringa alla jag bryr mig om och önska dem en bra jul, inget mer. Julklappar = överskattat och ytligt.
Och julmaten då; lever, sylta, olika sallader, prinskorv, julskinka, det är ju inte ens gott. Jag tycker inte att det är gott. Visst potatis,köttbullar och julmust funkar väl men njä.
roligt att träffa släkten osv men jag har så bra kontakt med dem så jag träffar dem nästan dagligen iallafall.
Förra året var första julen jag firade utan mamma och pappa tillsammans och därför ser jag inte fram emot julen överhuvudtaget. Förra året sög verkligen, det var skit tråkigt, dålig stämning mellan vissa som gick ut över alla andra. nä fyfan, låt nu julen vara över.

däremot ser jag fram emot nyår. tellus fyller ju 2006 år, rätt coolt :)


Kommentarer

vavava?

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress:

URL:

kommentar:

Trackback